До края на 2020 г. до Белград и Мюнхен не трябва да има светофар, каза Борисов

Министър-председателят Бойко Борисов инспектира началото на строителните дейности по модернизацията на 17 км от първокласния път I-8 Драгоман – Сливница. В участъка ще бъде изградено второ платно, а старото ще бъде реконструирано, с което отсечката ще стане с магистрален габарит. Той е част от автомагистрала „Европа“, която ще свързва София с ГКПП „Калотина“. Инвестицията е за 117,3 млн. лв. и е от републиканския бюджет. Срокът за завършване на строителните работи е 2021 г., но премиерът Борисов призова изпълнителите да завършат отсечката до края на 2020 г. „За Нова година - догодина трябва ходят до Белград по магистрала. От Бургас като тръгнат - до Белград, Мюнхен не трябва да има светофар“, заяви министър-председателят.

Снимка: Правителствена пресслужба 

Борисов: Нямам нова недекларирана къща (ВИДЕО)

Премиерът Борисов посочи и че са предвидени средства за разширение на ГКПП „Калотина“ заради притока на инвестиции в страната. Той подчерта, че се очаква засилване на тежкотоварния трафик през пропускателния пункт, което налага и разширяването на му.

 

 

Снимка: Правителствена пресслужба 

Трасето на АМ „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път е с дължина 48 км и е разделено на три части. Строителството на първите два участъка включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 между Калотина и Сливница. Първият участък от ГКПП „Калотина“ до Драгоман е с дължина 14,5 км, ще бъде финансиран от Механизъма за свързана Европа и националния бюджет.

Снимка: Правителствена пресслужба 

В края на 2018 г. бе сключен договор с изпълнителя на техническия проект и строителство на обекта и предстои подписването на договора за строителен надзор. Строителните работа на средния участък от трасето между Драгоман и Сливница започва сега. Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента  е с дължина 16 км и ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката.

Премиерът откри и новата отсечка от АМ "Струма". Тя е дълга 6 километра. На път от София за Кулата След тунела при Кочериново шофьорите няма да трябва да хващат първата отбивка за Благоевград, а ще могат да продължат спокойно по магистралата, която ще ги доведе до района малко след полигона на Благоевград. По този начин ще се избегне влизането в град. До 2 години предстои да бъде завършена отсечката до Крупник, а след това ще се ремонтира и участъкът при Кресненското дефиле.

В 6,5-километровия участък от АМ „Струма“ са построени два виадукта, два селскостопански подлеза, два моста - над реките Логодашка и Струма, и един надлез. Положени са 127 хиляди тона асфалт, 70 хиляди тона циментова стабилизация, 200 хиляди кв. м. облицовка на откоси и 26 км. мантинела. С пускането на движението се избягва влизането в Благоевград и създаването на тапи в градските кръстовища, което ще спести време на пътуващите и ще разтовари града от сериозен трафик.

Премиерът Борисов благодари за разбирането от страна на археолозите за това, че археологическите находки, които бяха разкрити по трасето на магистралата край село Покровник, са преместени от трасето. „Ако не бяхме намерили общ език, това нямаше да стане. А сега за една минута минаваш отсечката“, каза Бойко Борисов. “Виждате колко много стени сме направили, за да се укрепят свлачищата. Не сме се отказали от магистралата, ние сме си дали проекта“, беше категоричен министър-председателят. Бойко Борисов припомни пред журналистите, че правителството продължава да работи за повишаването на доходите на българите, като са отпуснати средства за увеличаване на заплатите на учителите, военните, полицаите, медицинските сестри, за майките на деца с увреждания. „Тук българите трябва да си дадат сметка - дали да дадем няколко милиарда за 14 км. отсечка, или да има магистрала от Видин до Струма. Считам, че е разумно да седнат и еколози, и инженери да се разберат“, подчерта още премиерът Борисов.

Археологическите находки, които бяха разкрити по трасето на магистралата край село Покровник, са преместени. Прогнозната стойност на извършваните дейности по преместване и теренна консервация на археологическите ценности, както и изграждането на подпорна стена за отделянето им от трасето на автомагистралата е над 1,2 млн. лв. На следващ етап, извън компетенциите на АПИ, ще бъде изработването на интегрирана консервация на археологическия парк и проект за цялостното му експониране и социализация.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.