Темата коментират бившият директор на "Пирогов” доц. Спас Спасков и Евгени Георгиев от Алианс на трансплантираните и оперираните „Бъдеще за всички”

„Не можем да разделяме лечебните заведения на базата на собствеността – дали са частни или държавни. И двата вида имат право да определят цени за извършваните услуги. Тези цени трябва да бъдат упоменати на видно място, така че този, който търси услугата, да е наясно предварително какво ще трябва да заплати”. Това заяви бившият директор на "Пирогов” доц. Спас Спасков.

Преди дни стана ясно, че чужденец е заплатил 530 лв. за преглед и почистване на вода от ухо в частен медицински център в „Златни пясъци”.

530 ЛЕВА ЗА ПРЕГЛЕД: Над закона или над морала се лекуват пациентите?

„Напълно е възможно лекарят да бъде свръхмошеник и да започне да си измисля. Говорейки по този начин, внушаваме едно изключително недоверие към здравеопазването”, категоричен е той.

„Най-вероятно става дума за услуга, която е извън НЗОК. Смятам, че е извършена и друга медицинска услуга, не само почистване на ушни канали", каза още Спасков.

„Ние, здравоосигурените пациенти, сме свикнали, когато имаме проблем, да отиваме някъде с направление. В случая на морето това няма как да стане. Дори да сме здравноосигурени, трябва да платим”, коментира Евгени Георгиев от Алианс на трансплантираните и оперираните „Бъдеще за всички”.

19-годишен жител на ЮАР получи фактура за 530 лв. за преглед от лекар по морето

Според него има и други фактори, определящи цената. „Зависи дали прегледът трябва да се осъществи в работно ил в извънработно време. Повечето частни центрове не работят със Здравната каса и сами изготвят ценоразписите си”, каза още Георгиев.

"Проверките винаги завършват по един и същи начин. Частните болници процъфтяват. Пълно е с нови частни болници, а българинът е все по-беден и болен", категоричен е Георгиев.

Целия разговор гледайте във видеото. 

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.