Агресията е станала в Гимназията по архитектура, строителство и геодезия в Пловдив

Една история от Пловдив, която привлече вниманието ни тази седмица. Защото е симптом, огледало, предупреждение, а най-големият проблем е, че вероятно не е изолиран случай. Полицията започва проверка в местна гимназия заради насилие над ученик. Пострадал е деветокласник, който е със счупена ръка, след като е ритан от две други момчета в гимназията. Случаят е документиран. По модерния начин – с телефон. Завършва с операция. 

Агресията е станала в Гимназията по архитектура, строителство и геодезия. Пострадал е деветокласник, който е със счупена ръка, след като е ритнат от две други момчета в гимназията.

Случаят излиза на светло след публикация в социалните мрежи от майката на пострадалото момче. На видеоклипа се вижда как двама ученици предизвикват своя съученик да скочи високо. В момента, в който той е във въздуха, те удрят кратата му.  Той пада на земята и счупва китката на ръката си.

Полицията на проверка в пловдивска гимназия заради сигнал за насилие над ученик

„Болката беше наистина много жестока болка. Той изпитваше ужасна болка, припадаше почти от болка. По спешност отидохме в хирургиите, където му направиха операция. Счупена ръка, изместена и лекарят се наложи да сложи два импланта, за да фиксира костта.И пак е малкият дявол, защото можеше да бъде и вратът, можеше да бъде счупен таз и нещо по-сериозно да бъде”, обяснява Надежда Паскалева, майка на пострадалия ученик.

Според майката в случая става дума за брутална агресия, а не игра за забавление.

„Те го мислят, че е шега, но това не е шега, защото завършва със средна телесна повреда на сина ми, със страшно много болка, шок, ужас и стрес”, казва Надежда.

Пред директорката учениците, предизвикали инцидента признали, че имитирали видео от известно мобилно приложение.

„И двете момчета ми казаха, че съжаляват за това, което се е случило и въобще не са помислили, че ще има такива последствия и ще стане такъв неприятен инцидент”, казва Мариана Спасова, директор на ПГАСГ- Пловдив.

Инцидент при спор между учител и ученици в село Яна

Психолозите твърдят, че след манията с опасните селфита, сега на мода сред подрастващите са този вид скечове, които учениците снимат с телефоните си и качват в интернет каналите.

„Обикновено те избират един, който е слаб, зевзек и му казват искаш ли да бъдеш един от нас. Значи трябва да правиш каквото ти казваме и това е един вид този човек да бъде един вид малтретиран, унижаван и всички да си правят смях на негов гръб. Но тук не се отчита един много важен факт, че тази игра е много опасна. За това съветвам родителите да преглеждат клипчетата, които децата им качват в интернет”, казва психиатърът д-р Веселин Герев.

Двамата провинили се ученици са разпитани от полицията и срещу тях прокуратурата ще образува дело. Веднага след грипната ваканция Педагогическият съвет в гимназията ще реши какво наказание да им наложи.

„Най-голямата наказание е преместване в друго училище или преминаване в самостоятелна форма на обучение”, казва Мариана Спасова, директор на ПГАСГ- Пловдив.

ИМА ЛИ НАСИЛИЕ В ИНТЕРНАТИТЕ: Бият ли системно по-големите ученици по-малките?

Родителите на пострадалото момче все още обмислят дали да съдят съучениците му.

„Винаги като излезе нещо ново тръгваме да обвиняваме технологиите. Те са виновни за насилието толкова, колкото автомобилът е виновен за преминаването на червен светофар. Училищен тормоз има описан още в романите на Дикенс. Това е организационен проблем и се случва. Ние подценяваме училищния тормоз”, заяви психологът Младен Владимиров.

Той допълни, че децата от видеото със сигурност осъзнават, какво правят. Доказателство за това бил синхронът между тяхното ритане. Видеото е вторично травмиране на жертвата, смята той. Един път жертвата е изпитала болката реално, а втори път всичко това бива мултиплицирано в мрежата и унижението става още по-голямо, казва Владимиров.

След агресията в пловдивско училище: Разказът на пострадалата учителка

Това е точно тормоз. Цели се жертвата да изпита болка и страдание. Има дисбаланс на силите, защото двама ритат един, като всичко това има зрител и друг наблюдател, който го снима.

По мнение на Владимиров, насилникът няма нужда от наказание, а от това да му се покаже емпатия и да му се покаже алтернативно поведение. Детето жертва пък няма нужда от състрадание , а от това да бъде утвърдено.

„Правосъдието трябва да направи две неща. Да има индивидуална превенция за този, който е извършил престъплението и генерална превенция за да не го извършат другите. Отмъстителното правосъдие никога няма да даде добри резултати”, казва Младен Владимиров.

Още гледайте във видеото