Ростислав Трифонов има богат опит и в създаването на звуци, използвани в трейлъри на анимации

Звуков дизайнер от България е единственият българин в екипа на една от най-известните електронни игри в света - Minecraft.

Вече близо година Ростислав работи в студиото на компанията в Стокхолм и за този период натрупва богат опит в редица популярни игри и филмови трейлъри на едни от най-гледаните анимационни канали.

Ростислав Трифонов е на 26 години от София. Завършва средното си образование в Националната финансово-стопанска гимназия, след което продължава образованието си в университет в Англия със специалност музикална технология. Интересува се от компютърни игри от дете.

„От малък свиря на пиано и се занимавам с електронна музика. Може би от 6-7 клас. Още оттогава се запалих по създаване на най-различни звукови ефекти и по-експериментални стилове. И тогава открих, че много ме вълнува да създавам собствени аудио светове, тоест със звуков дизайн да създавам различни атмосфери в музиката, с които човек ако си затвори очите примерно, може да вижда най-различни картини, да си представя определени моменти”, обяснява Ростислав.

Още в самото начало на обучението си в Англия започва професионално да създава звукови ефекти за стартиращи игри.

„Първият ми по-сериозен проект беше за играта  ARK: Survival Evolved. Там създавах ефекти за динозаври, най-различни фантастични същества, магии, футуристични оръжия. След това започнах да работя и по по-големи проекти. Също звукови ефекти за холивудски трейлъри, като например „Soul” на Disney и Pixar, който е номиниран в момента за „Оскар” за звук”, разказва Ростислав.

Стъпка по стъпка достига до една от най-играните електронни игри в света - Minecraft.

„Кандидатствах и те ме харесаха. Имахме най-различни видове интервюта, в крайна сметка се оказа, че типът звуци, които правя, е доста подходящ за вселената на Minecraft”, разказва още Ростислав.

Като звуков дизайнер, той използва най-различни видове звукови технологии и инструменти, с цел да подсили дадена емоция или момент от действието в историята на филма или играта.

„Звукът в един проект, дали ще е игра или филм, се добавя в постпродукцията, след създаването. Тоест всичко, което чуваме - от стъпки до звуци на природа, до дори трафик на коли, вятър - всичко това се добавя накрая. Аз лично се специализирам в малко по-абстрактни, по-комплексни тип звуци, тип фантастични същества, магии, оръжия, футуристични коли. Една интересна случка от моя опит, когато създавах звукови ефекти за официалната трейлър кампания на Disney, използвах гумена играчка, която като ударих в кожения си стол, се получи доста хубав басов звук, който след като обработих пасна много добре в трейлъра”, обяснява Ростислав.

Тук идва и креативната част. Най-често подобен тип звуци се създават, като използваш предмети от бита, които никой не би предположил, че могат да произведат звук, подходящ за използване в игри и филми.

„Едни от най-добрите звуци за мен, които съм създавал, е например от тава, метална сушилня за чинии, върху която свирих с лък за цигулка и се получиха така доста страшни и резонантни, хорър звуци”, разказва Ростислав.

След като получава предложението за работа от студиото на Minecraft, той се мести да живее в Стокхолм, където разполага с цялата необходима техника, за да твори. Въпреки това той продължава да мисли и за България.

„В България развивам бизнес за създаване на звукови библиотеки, звукови колекции, в екипа ни има хора, работели по Diablo 3, Hearthstone, Facebook, League of Legends и доста други известни проекти. Целта ми е да продължа да развивам тази индустрия в България, тъй като бих казал, че е доста недоразвита, особено звуковият дизайн за игри и филми. И да можем да поставим България на световната сцена, когато става въпрос за звуков дизайн и музика”, заявява Ростислав.

Той мечтае да твори за скъпоплатени холивудски продукции. А дотогава няма да спира да създава звукови ефекти от нестандартни предмети.