Регионалният министър вече е поискал справка за платените тол такси
Държавата започна да проверява защо Пътната агенция не е реагирала на сигнала срещу служител на БГТОЛ. Във вторник трябва да излязат и резултатите. А междувременно министърът на регионалното развитие е поискал и справка за броя на товарните автомобили и платените тол такси.
Вече са поискани писмени обяснения от служителя. Плащането в кеш не е нарушение, уточни министър Караджов. Притеснително обаче ще е, ако парите са отишли не в бюджета, а в нечий джоб. Затова целта е да се провери дали има злоупотреби при събирането на тол таксите. В случай, че се докажат, ще има и наказания.
„Най-малкият проблем в този казус е с грубото и арогантно държание, което ще получи своето заслужено наказание”, заяви Гроздан Караджов – вицепремиер и министър на регионалното развитие.
СКАНДАЛ НА "ДУНАВ МОСТ": Служител на БГТОЛ обижда преминаващи границата (ВИДЕО)
Плащането кеш не е незаконно - уточни регионалният министър. Въпросът е къде отиват парите. Това ще покаже справка за броя влезли автомобили и платени такси. „Ако има разминаване в това, ще е първи индикатор, че има корупция. И тогава вече ще има много сериозни последици”, посочи министърът.
Резултатите се очакват в четвъртък. Междувременно министър Караджов вече е поставил и първа задача на служителите си: „Още в първия си работен възложих да се работи върху четиригодишна програма за цялостно 100% -ово обновяване на пътищата. Качество на платното, качество на отводняването. Най-вече на маркировката, на мантинелите, знаците, така че те да се виждат и по този и начин да спасим животи. Наскоро имахме такъв негативен пример с катастрофата на „Струма”.
СКАНДАЛЪТ НА „ДУНАВ МОСТ”: Регионалният министър възложи проверка
Приоритет за новата власт е магистрала „Хемус”. Три от лотовете ще се довършат до април. Завършването ѝ обаче ще е една от най-сложните задачи пред екипа му - смята вицепремиерът. „АМ „Хемус” е друг пример за това как не трябва да се строи, не само автомагистрала, а дори и пристройка към къща. Две трети от лотовете са без строителни разрешителни, даже и каквото е извършено по тях е незаконно строителство. И този юридически казус трябва да бъде разплетен”, смята Караджов.
Преди да се захване с реформите в АПИ, министерството ще се издължи на пътностроителните фирми. Така ще се осигури и зимното почистване на пътна мрежа. „Много е тежко наследството в АПИ. Ще се разплати след щателна проверка и на единичните цени и на реалните количества работа и строително-монтажни работи, които са извършени”.
Дължимите суми за над милиард и 200 хиляди лева.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.