Диана Русинова алармира, че категории като B1 и C1 не фигурират в таблицата, където е упоменато коя категория с колко трябва да се движи

Черната статистика отчита 7% ръст в броя на катастрофите в началото на годината в сравнение със същия период на 2022 г. Забелязва се съществено увеличение на пътните инциденти с млади водачи. Повече са и катастрофите с товарни автомобили. Това съобщи за "Твоят ден" експертът по пътна безопасност Диана Русинова.

"Имаме няколко случая на манипулирана пътна инфраструктура след настъпил пътен инцидент. Това означава начертаване на стоп линии, изсичане на храсти, промяна в зоната на пътния инцидент. При няколко катастрофи сме наблюдавали това. Имаше дори премаркирана пешеходна пътека в Крън. В случая с Лютви Местан беше начертана стоп линия през нощта. Това изменя изключително много обстоятелствата", заяви тя. 

Шофиране при зимни условия: Съветите на Диана Русинова

По думите ѝ е важно да се спазват изискванията за почивка към водачите на товарни превози. "Заниженият контрол води до грешки във водачите. Ролята на държавата трябва да е водещата. Категории като B1 и C1 не фигурират в таблицата, където е упоменато коя категория с колко трябва да се движи. Създали са се условия на колективна безотговорност, а стопаните на пътя не понасят никаква отговорност", обяви експертът. 

Според нея първите месеци на годината обикновен бележат спад на ПТП-тата. "Учудена съм, че тази година има ръст. Летните месеци ще е голямото предизвикателство, когато по традиция има по-голям поток на движение и повече инциденти. При Кресна имаме 0 катастрофи и 0 ранени след като препоръчахме обезопасяване на участъка", отбеляза Русинова. 

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.