Снимка: iStock
„Системата третира общопрактикуващите лекари като едни роби в галера", заяви д-р Гергана Николова
Без повече консултации по телефон с личния лекар в извънработно време. Джипитата настояват личните им мобилни номера да не са публични, за да не получават обаждания вечер или в почивните си дни. Промените са заложени в проекта за Националния рамков договор и все още не са влезли в сила.
Идеята е, ако възникне спешен случай извън работното време на съответния лекар, пациентите да се консултират със специалист от звено за неотложна помощ, с който личният им лекар е сключил договор. Лекарите, които нямат такова споразумение със спешно звено, ще трябва да работят както досега и да са на разположение постоянно.
„На нашите врати на кабинетите стоят адресите, телефоните, връзката с тези неотложни центрове, към които пациентите могат да се обръщат”, разказа д-р Гергана Николова, общопрактикуващ лекар. Тя увери, че пациентите няма да бъдат лишени от това да бъдат обслужени.
Пациентът няма да заплати нищо повече освен потребителската такса, ако дължи такава. „Системата третира общопрактикуващите лекари като едни роби в галера – не ядат, не спят, нямат семейство, нямат дом”, обясни д-р Николова.
„Когато 4-5 пъти ти се случи да се обясняваш вечер за неща, които нямат нищо общо най-малкото със спешността, а Спешна помощ в края на краищата съществува, на другия ден ти не можеш да работиш нормално”, добави тя.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: Весела Веселинова