Превозвачи протестират срещу въведената конфискация на МПС

Новият закон, приет от парламента, с който се дава право да се отнемат моторни превозни средства от пияни и дрогирани шофьори, поставя редица въпроси и оставя неясноти. Прилагането му при камионите и тировете, които извършват търговска дейност и не са собственост на водачите, може да създаде сериозни проблеми за собствениците на транспортни фирми.

236-ма шофьори са на път да изгубят автомобилите си заради промяната в закона. До момента един камион е задържан принудително на паркинг заедно със стоката в него, заради положителна проба за алкохол на водача. Има и много неясноти, като например, къде ще се съхранява стоката и кой ще покрие загубите на фирмите.

„Подкрепяме всички мерки, които намаляват травматизма на пътя, но в момента те създават повече пробеми, отколкото решават”, каза в ефира на „Здравей, България” изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Не е ясно какво ще се случва с товара, ако камион бъде отнет. Спирането му от движение би струвало на превозвача 10 евро на час, каза Арабаджиев и допълни, че подобна мярка ще спре дейността на фирмата.

Борислав Мечкаров е международен шофьор с над 20 години стаж зад волана. Притеснява се, че може да бъде спрян, а тирът му конфискуван, ако е пил обезболяващо лекарство с кодеин, а тестът за наркотици излезе положителен. „Нека няма удръжки за фирмата и да има по-реален тест, защото не всеки използва наркотици“, каза той. Според колегата му Тодор Тодоров, който е пред пенсия, конфискуването на тирове ще доведе до по-голям отлив на желаещи да работят като международни шофьори.

От транспортния бранш настояват отговорността да бъде лична и да не се прехвърля върху превозните средства, които извършват търговска дейност.

„По наши сметки за един час задържане на този камион превозвачът отделя около 10 евро за разходи. Включват се заплати, осигуровки, командировъчни, данъци и т.н. А представете си, ако това превозно средство бъде задържано 5-6 месеца, докато излезе един тест за наркотици, превозвачът генерира загуби, а ако той е малък превозвач, може да фалира“, Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюз на международните превозвачи. 

Повече гледайте във видеото.