Участието си в конференцията през октомври вече са потвърдили известни в дигиталните среди експерти като Aleyda Solis, Mike King, Mark William-Cook и Cyrus Shepard

Никола Минков е основател и изпълнителен директор на SEO агенцията с най-много международни награди у нас - Serpact. Има дългогодишен опит в дигиталния маркетинг, изготвянето на стратегии и управлението на големи проекти за клиенти като Technopolis, Betano, Bwin, bTV Media group, DSK Bank, Tavex, BNT, Scala Hosting, MyPos, Orange Center и много други.

Зад гърба си има още два успешно наложени бранда:

- SERP Conf. - международна конференция за SEO, E-commerce & AI;

- SERP Acad - академия за обучение на бъдещи SEO специалисти.

В момента Никола Минков развива стартъпа Trackian, който разработва SaaS продукт за всички компании с онлайн присъствие.

Гост-преподавател е в престижни университети като Софийския университет “Св. Климент Охридски”, Università degli Studi di Trieste в Италия и Soka University в Япония.

Член е на управителния съвет на Българската Е-комерс Асоциация (БЕА) и е официален член на Forbes Business Council, елитна организация на бизнес лидери от цял свят, към която присъединяването става само с покани.

1. Какво е SEO и как е полезно на бизнесите? 

Ако се придържаме към професионалното обяснение, то SEO е процес на оптимизиране на даден уебсайт, за да се подобрят неговата видимост и класирането му на страниците с резултати от търсачките. То включва различни техники като проучване на ключови думи, оптимизация на страницата, Digital PR, създаване на съдържание и т.н. за привеждане в съответствие с алгоритмите на търсещите машини, но най-вече с потребителското намерение - очакване. Целта е да се увеличи органичният (неплатен) трафик към уебсайта, като се гарантира, че той се показва по-високо в съответните заявки за търсене. SEO помага на бизнеса да привлече повече потенциални клиенти, да подобри видимостта на марката и в крайна сметка да стимулира реализациите.

2. Управлявате SEO агенцията с най-много международни награди у нас - Serpact. Каква е причината да сте толкова успешни?

Това, че винаги влагаме в работата си повече от необходимото. Звучи като клише, знам, но на нас наистина ни пука за проектите, които поемаме. И точно това е разликата, а за мен - нашият ключ към успеха. Че не работим за компаниите, а с тях.

Бърз пример: В SEO агенция Serpact показваме всичко на отсрещната страна - цели, задачи по изпълнението им, включваме и клиента в работата, която се превръща в екипна, споделяме дашборд, в който в реално време да се следят напредък и резултати.       

Бизнесите искат прозрачност при съвместната си дейност с дадена агенция, а не просто някой, който им струпва отчети и репорти (от които може и да не разберат много) и им издава фактура за услуга. 

3. С кой проект на агенцията се гордеете най-много и защо?

С всеки един. Всеки проект, по който работим, е предизвикателство. Независимо дали става въпрос за малък семеен бизнес или за световна компания - целта ни е да сме най-вече от полза. Не делим проектите. И независимо дали управляваме нишов сайт с 300 продукта или най-големия онлайн магазин в България - всеки получава еднакво внимание и отношение.

4. За поредна година организирате една от най-очакваните конференции за дигитален маркетинг - SERP Conf. Изданието в София през април предизвика фурор в онлайн средите - участието на Gary Illyеs например беше анализирано от редица световни медии. Какво предстои?

Предстои да разтърсим Виена. Но не се шегувам - следващото издание на SERP Conf. не само, че ще в австрийската столица, но и обещава отново да бъде изключително интересно и динамично. Ще спомена само част от лекторите, които ще дойдат в Ariana Event Hall на 30 октомври - Aleyda Solis, Mike King, Mark William-Cook, Cyrus Shepard, Erika Varangouli, Gerry White, Judith Lewis… Всеки, който поне малко се интересува от SEO, знае кои са. За останалите ще обобщя - едни от най-големите професионалисти в бранша, които създават критериите, по които се развива дигиталното присъствие на компаниите днес. Зад гърба си всеки от тях има кампании за брандове като YouTube, Semrush, WooRank, Moz, Just Eat и т.н.

Очакваме и още имена, които за момента няма да разкрия.

На събитието във Виена ще се фокусираме върху SEO, Content Marketing, E-commerce и AI - от обратната връзка от участниците от предходната конференция стана ясно, че това са темите, които ги вълнуват най-много. Съобразили сме се с желанията на публиката и гостите ще акцентират с актуални примери от практиката си именно по тях.

5. Каква допълнителна стойност ще получи публиката от участието си в конференцията?

За мен две неща са от огромно значение при такъв вид събития - знанията, които ще получиш, и контактите, които ще създадеш.

Лично съм прегледал презентациите на всеки от лекторите, за да се уверя, че ще представят вещина и опит, които веднага могат да бъдат приложени от посетителите в практиката им. Подготвили сме специално отделени и модерирани Q & A панели. По време на които гостите могат да задават професионалните си въпроси към лекторите на сцената.

Всеки един от гостите реално ще има над 500 възможности да разшири контактите и хоризонта си и да получи различна гледна точка към казусите, които го вълнуват. И то от посетители от над 20 държави - във Виена се готвим да посрещнем професионалисти и лидери от индустрията от 3 континента.

Погрижили сме се да има достатъчно паузи за нетуъркинг, а след това сме организирали специално парти, за да отпразнуваме събитието.

6. Можете ли да ни разкажете повече за Вашия SaaS стартъп Trackian и как той се различава от съществуващите конкуренти?

За мен, а и за всички замесени, Trackian е много вълнуващ проект. Тази SaaS платформа на практика обединява голяма част от наличните софтуери за измерване на данни, централизира информацията и я предоставя в реално време. Чрез ETL процеси - Extract, Transport и Load - и добавянето на различни Machine Learning алгоритми показваме на всички дигитални маркетолози и собственици на бизнеси цялата фуния на потребителското пътуване.

Благодарение на Trackian можем да проследим информацията от дигиталните канали, които ползваме, да я смесим, да я централизираме в единно табло, да я обобщим, да я анализираме и да си изведем заключение за всяка една конверсия.

7. Имайки предвид Вашия богат опит в различни аспекти на дигиталния маркетинг, какъв съвет бихте дали на амбициозните професионалисти, които искат да успеят?

Останете любопитни и се посветете на непрестанното надграждане на знанията и уменията си. Дигиталната среда непрекъснато се развива, така че си създайте навик да се информирате за най-новите тенденции, инструменти и най-добри практики. Посещавайте конференции и събития, следвайте професионалистите в бранша и не спирайте да инвестирате в повишаване на уменията си.