В продължение на дни столичани можеха да разчитат само на метрото и личните си автомобили

Дни наред жителите на София можеха да разчитат само на метро и автомобилите си. Няколко от крайните квартали на столицата обаче, не разбраха, че има протест на служителите в наземния градски транспорт.

Николай е шофьор на автобус от едва четири месеца. Обслужва линия 86 – една от едва 16-те в цялата столица, които работеха в дните на протести. Причината - те се обслужват от частна фирма и протест там няма. „Натоварена линия е по принцип. Обслужва кварталите от „Малашевци“ до „Свобода“, обяснява Николай.

Наземният градски транспорт в София подновява работа още тази вечер

По това направление в понеделник се движат осем частни автобуса. Николай посочва, че смяната му е започнала малко преди 5 часа сутринта. И е приключила към 15 часа. Доволен е от условията си на труд, но подкрепя колегите си, които протестират. Споделя, че след началото на недоволството, хората в рейса често му задават въпроси. „Просто ме питат дали са редовни автобусите“, твърди той.  

А самите пътници, които вози Николай, казват, че се чувстват късметлии. Някои дори твърдят, че „да се возиш в автобус е луксозно”.  Други хванали рейса случайно,  защото видели, че минава.

Частната фирма обслужва източните райони като „Кремиковци” и Нови Искър.
„За разлика от общинското предприятие, ние имаме договор с общината, който не ни позволява да участваме в стачки и протести. Дори да има желание, ние трябва да сме на линия и да работим”, обясни Росен Илиев, управител на частна транспортна фирма.