Създателите на съдържание настояват за по-тясна регулация на онлайн платформите

Ние искаме подобни деяния да бъдат криминализирани. В понеделник сме на среща с комисията за регулиране на съобщенията. Надявам се след тази среща да бъдат инициирани по-активни действия. Така коментира продължаващите приливи на фалшива информация, най-често за смъртни случаи на популярни личности, Александър Николов от управителния съвет на Асоциацията на инфлуенсърите.

В предаването „Социална мрежа” на NOVA NEWS Николов обясни, че вече е планирана среща на членове на асоциацията с Комисията за регулиране на съобщенията.

„Ще искаме цялостно да се обърне внимание на съдържанието и на регулацията на платформите”, каза Николов и допълни, че ще настояват извършителите на подобни деяния да подлежат на парични санкции.

Фалшив клип в TikTok твърди, че певецът Галин е починал в катастрофа

„Искаме да стане ясно, че можем да сваляме всякакъв вид неприлично съдържание, защото в пространството се появява всичко, може и да се появяват и опасни трендове – например да се снимат тийнейджъри на влакови релси”, обясни председателя на асоциацията Йоан-Петър Кръстев и допълни, че въпреки големият брой преглеждания хората, публикували фалшива информация в социалните мрежи, не получават финансова облага от материалите.

Йоан-Петър разказа и че неговият личен бранд за продажба на напитки също е бил въвлечен в потока на фалшивите новини.

„Имаше фалшиви профили, които с името на бранда обявяваха игри с награди. Например в дадената публикация да отбележиш свои приятели и да я харесаш – това е нещо като томбола, от която имаш шанс да спечелиш. Тези профили изпращат до хората съобщения, че са спечелили награда и искат от тях да предоставят лични данни и банкова сметка”, каза Кръстев. Той допълни, че често фалшивите профили се разпознават по броя на приятелите и последователите.

Целия разговор вижте във видеото.

Редактор: Цветисиана Костова