Срокът на „държавната промоция” изтича на 3 ноември
Край със "замразените цени" на храните. На 3 ноември изтича срокът на т. нар. "държавна промоция" – кампания, с която бяха замразени цените на някои от основните хранителни продукти. Припомняме ви, че идеята беше подкрепена от три от големите вериги.
Каква е равносметката - за тези три месеца, цените на въпросните продукти не са мръднали, но са задържали на същото ниво и други храни извън списъка, при това в цялата търговска мрежа. Такова е мнението на експерти, които следят търговията на дребно.
Слаб скок - с 7%, бележи само цената на сиренето.
И макар цените в магазините да са същите, не така стоят нещата на тържищата. В рамките на същите тези три месеца, същите тези основни продукти, но на едро, са поскъпнали с между 5 и 14%.
Статистиката също отчита увеличение на цените. От юли насам, храните са поскъпнали с 4 на сто.
Кой спечели и кой изгуби от промоцията – дали спечелилите са българските потребители, а загубилите - родните производители, гледайте във видеото.
Репортер: Яна Николова