Срокът на „държавната промоция” изтича на 3 ноември

Край със "замразените цени" на храните. На 3 ноември изтича срокът на т. нар. "държавна промоция" – кампания, с която бяха замразени цените на някои от основните хранителни продукти. Припомняме ви, че идеята беше подкрепена от три от големите вериги.

Каква е равносметката - за тези три месеца, цените на въпросните продукти не са мръднали, но са задържали на същото ниво и други храни извън списъка, при това в цялата търговска мрежа. Такова е мнението на експерти, които следят търговията на дребно.  

Слаб скок - с 7%, бележи само цената на сиренето.

И макар цените в магазините да са същите, не така стоят нещата на тържищата. В рамките на същите тези три месеца,  същите тези основни продукти, но на едро,  са поскъпнали с между 5 и 14%.

Статистиката също отчита увеличение на цените. От юли насам, храните са поскъпнали с 4 на сто.

Кой спечели и кой изгуби от промоцията – дали спечелилите са българските потребители, а загубилите - родните производители, гледайте във видеото.

Репортер: Яна Николова