За предстоящия зимен туристически сезон очакванията също са много добри

Изключително успешен летен туристически сезон отчитат от бранша. Общият брой на туристите, които са пребивавали през лятото у нас надхвърля 4 милиона и 800 хиляди души. Към момента ръстът е с около 4,3% спрямо миналата година, като той е бил най-висок в началото на сезона. През август ръстът е бил по-малък, но през този месец са обслужени над 1 милион и 400 хиляди чуждестранни посетители.

 

„Нямахме никакви драматични събития, каквито имаше през 2011 и 2012 години, нямаше проблеми нито с храненето, нито с басейните, нито с изоставянето на големи групи чуждестранни туристи на летищата”, каза за NovaNews.bg Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.

 

Ръст се отчита и в приходите – с около 3.2%. Очакванията са през тази година те да достигнат 3 милиарда евро.

 

„Летният туристически сезон продължава. Очакваме той да продължи, както е по договор с чуждестранни контрагенти, до средата на октомври. Някои от хотелите ще продължат да работят и след средата на октомври”, каза още Драганов и добави, че балнео, СПА и уелнес хотелите по Черноморието имат записвания до края на октомври, а се очаква и през ноември да продължи използването на възможностите им.

 

По думите на Драганов през тази година основните туристи са били от Германия, Русия и Словакия.

 

За предстоящия зимен туристически сезон очакванията също са много добри. Предвижданията са за ръст от 3,5-4%. „Това се дължи на много добрата реклама, която тече в последните години, свързана с представянето на България като световен ски курорт”, каза Драганов.

 

У нас работят 36 зимни курорта, като в много от тях има подобрения по отношение на техниката. „Очакваме добри записвания по отношение на основните пазари, които са Великобритания и Русия, но също така и от съседни дестинации като Гърция, Турция и Румъния”, каза експертът.

 

От бранша не очакват увеличение на цените в зимните курорти. „Тенденцията не е към увеличаване на цените, а към насищане с по-високо предлагане на същите цени. Съревнованието не е по отношение на цена, а на съотношението цена-качество”, каза Драганов.

 

Автор: Виолета Иванова