Купуваме най-много пивото в галони

Пивоварната индустрия у нас продължава да се развива и инвестира активно в производствени иновации, оборудване и разширяване на асортимента и марки пиво както през изминалата, така и през настоящата година. Това стана ясно по време на пресконференция на Съюза на пивоварите в България (СПБ), организирана дни преди професионалния празник на бранша – Илинден.

 

Според статистика на Съюза на пивоварите в България са ни необходими 45 минути работа, в Румъния – 24, а в Германия – само 7!

 

По време на Световни първенства по футбол – най-много бира се консумира в страната - домакин.


За Марияна Тонева и нейните колеги дегустацията на бира започва буквално от сутринта.  


„Това нещо ми се налага около два-три пъти на ден да го правя. Като цяло дегустацията ни включва консумацията от огромно количество пиво”, разказва главният технолог Марияна Тонева.


„Когато проверявахме състоянието на наливните инсталации ми се налагаше да консумирам повече от 10 проби наведнъж. - Имало ли случаи след работа да си тръгнете опиянена? - Разбира се, че не!”, твръди микробиологът Кремена Димитрова.


За да няма притеснения за алкохола, дегустациите приключват два-три часа преди края на работния ден.


„При нас има практика - просто на случаен принцип се прави проверка на алкохол при напускане на работа, с дрегер. Специално на мен не ми се е случвало да покаже някаква стойност на алкохол”, обяснява Кремена.


За разлика от професионалистите, пиенето на бира за повечето от нас не е философия. У нас годишно на човек се падат между 69 и 73 литра бира.


Първенец в Европа са чехите, там човек изпива рекордните 148 литра, втори са австрийците със 108 литра, а трети – само с два литра по-малко – германците. Най-големите почитатели на бирата у нас са в Русе, Монтана и Бургас.  


„Един съвет към хората как да пият без да се напият? Ами, да пият толкова, колкото искат, толкова колкото организмът им иска и да се чувстват доволни от това, което пият”, съветва главният технолог Марияна Тонева.


Факт е, че по време на футболни първенства, консумацията на кехлибарената течност се увеличава.


Независимо от Световното първенство по футбол, пивоварите отчитат 5% спад в продажбите, заради хладното и дъждовно време. Дали обаче ще има обрат в тези цифри - предстои да разберем в оставащите летни дни.

 

През настоящата 2014 г. лошите метеорологични условия влияят неблагоприятно върху пазара на бира. Основен фактор за тази тенденция е нетипично хладното и дъждовно време през летните месеци, когато се генерират 50% от годишните продажби на бира. 

 

Приходите за бюджета от производството и продажбите на бира за 2013 г. са над 300 млн. лева. Само за първото полугодие на 2014-а пивоварните компании са инвестирали 24 млн. лева за бизнес развитие и са разширили портфолиото си с 9 нови продуктови предложения. Въведени са и над 18 опаковки с нов дизайн.