Отделни отсечки не са ремонтирани 20-30 години, а рекордът е 40 години

30-40% от пътищата от републиканската ни пътна мрежа не отговарят на европейските норми за пътни настилки и могат да бъдат причислени в графа „лоши”. Като пример от Агенция „Пътна инфраструктура” посочват стария път София - Пазарджик, както и София  -Ботевград през Витиня, където липсват цели участъци от пътната настилка.

 

По данни от Агенция „Пътна инфраструктура” отделни отсечки не са ремонтирани 20-30 години, а рекордът е 40 години.

 

Още миналата година Световната банка е изготвила пътна стратегия, в която посочва необходимите суми, които държавата трябва да вложи за три варианта на състояние на пътищата. Ако желаем пътищата ни да отговарят на европейските норми до 2020 година, държавата трябва да вложи 28 милиарда лева.

 

„Ако искаме състоянието на пътищата да остане, поне да го запазим каквото е, говорим за между 14 и 15 милиарда лева до 2020-а година, което също за нашите бюджети е така невъзможно. И ако можем поне да правим необходима проходимост на пътищата, т.е. да ги поддържаме в някакво минимално като изискване  състояние, без да визираме кой знае каква равност ,какъв комфорт, включително и компромиси с безопасност, каквото е недопустимо, говорим за 9 милиарда, което е също на ръба на невъзможното за бюджета на държавата.Това значи бюджетът на Пътната агенция годишно да е около милиард и 200 - милиард и 300 лева. В момента бюджетът на Агенцията по последни искания на Министерството на финансите е 169 милиона”, каза шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров на форум за качеството на настилките и безопасността, организиран от катедра „Пътища” на Университета за архитектура и строителство.

 

В "Моята новина" очакваме вашите снимки и видеа на лоша инфраструктура.