Това означава, че имат подходяща среда за живот

Големи количества вода има в редица звездни тела, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес и БТА. Това означава, че на планети, различни от Земята, има подходяща среда за живот.

Големи количества кислород и водород са открити в атмосферата на бяло джудже (звезда в края на живота си) с помощта на мощния европейски космически телескоп "Хершел". "В атмосферата на редица бели джуджета има водород, а новото откритие навежда на мисълта, че астероиди и комети с голямо съдържание на вода са често срещани около звезди, различни от Слънцето", заяви един от ръководителите на изследването, астрономът Борис Генсике от университета в Уорик, Великобритания.

"По подобие на Земята редица планети може да са били захранени с вода посредством сблъсъци с астероиди и комети, като се е създала подходяща за живот среда", допълни Роберто Ради от университета. Следователно случилото се със Земята може да не е единствено по рода си, а да е широко разпространено. "Количеството вода, открита в атмосферата на бялото джудже, се равнява на 30-35 на сто от водата в океаните на Земята", поясни Ради. Резултатите от изследването са публикувани от Кралското астрономическо дружество в Лондон.