Кой се разделя с поста си?

По темата

Уволнения в Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) след трагичния инцидент в тунела "Ечемишка" на магистрала „Хемус”, при който загина жена.

От длъжност са освободени председателят на Управителния съвет на АПИ Дончо Атанасов, изпълнителният директор на фирма „Автомагистрали” ЕАД Парашкев Кръстев, директорът на дирекция „Поддържане на пътна инфраструктура” към АПИ Георги Златев, директорът на областното пътно управление в София и началникът на "Пътна служба „Хемус”. Сам е подал оставка директорът на дирекция „Пътна инфраструктура”.

„Разпоредил съм на министър Попниколов пълен преглед на всички съоръжения по автомагистралите, тунели и мостове с оглед на безопасност. Що се отнася до магистрала „Хемус”, поемам личен ангажимент тя да бъде пусната в понеделник, 13 януари”, заяви Огнян Герджиков. 

Министър Спас Попниколов от своя страна предложи за председател на Управителния съвет на АПИ да бъде назначен Пирин Пенчев, а за изпълнителен директор на „Автомагистрали” ЕАД – Валентин Николов. 

Виновни за инцидента все още не са посочени. В тунела започна спешен ремонт.

Уволненията заради инцидента бяха предизвестени. Изненада беше броя им.

Прокуратурата продължава разследването. Все още срещу неизвестен извършител.

В интервю за NOVA, доскорошният шеф на Пътната агенция Лазар Лазаров каза, че съвестта му е чиста. За критичното състояние на тунела се знаело от години, но преценката на експертната комисия и необходимото финансиране са отредили ремонтът да започне едва есента на миналата година.

„Последният ремонт на тази конструкция е буквално преди затварянето на тунела. Това е през септември миналата година. Има и протоколи за това. Тъй като преди да бъде затворена дясната тръба беше направен оглед и всички съоръжения бяха проверени. Имаше скъсани заварки, липсващи осветителни тела. Те бяха подменени, конструкцията заварена”, обясни Лазар Лазаров.

Той е категоричен, че конструкцията е много стара и е изпълнена по начин, по който се налага да бъде непрестанно ремонтирана. А при ниски температури заварките не издържат.

„Тези дълги 800-метрови метални тръби, с челни заварки, без фуги по отношение на дори и минимални температурни амплитуди в тунела. Всичко това води до температурни разширения и това води до постоянно късане на заварки”, обясни Лазаров.

Работата в „Ечемишка” вече тече усилено. От днес започна и извънредна инспекция на всички тунели в страната. Експерти обхождат съоръженията и описват състоянието им. Едно от първите съоръжения в списъка се оказа отново на магистрала „Хемус” - тунелът „Топли дол”.