Снимка: Shutterstock
Той ще ни помага с покупките и намирането на информация
Радио, телевизор, компютър, таблет, мобилен телефон. Това са част от изобретенията, които промениха живота ни. Сега обаче ни очаква още нещо - бизнесът въвежда изкуствения интелект и ще разчита той да определя следващия ход. Но как? Tази тема представи по време на Webit Festival изпълнителният директор на Нетинфо, Христо Христов.
"С мобилния телефон в ръцете си можем всичко - да управляваме бизнеса си, да пазаруваме, да комуникираме помежду си. Но телефоните вече излизат от фокуса на вниманието на мениджърите и на тяхно място навлизат технологии като изкуствения интелект. Това е третият елемент, който определя резултатите на един сайт в Google, освен линковете и ключовите думи", коментира за Nova.bg изпълнителният директор на „Нетинфо” Христо Христов.
А как ще се извършва всичко това?
„Всеки един бизнес работи с много данни, а тяхната обработка и анализ отнема време. Тази нова технология ще помага при разчитането на обема от информация и вземането на бързи решения. Понякога решенията ще се взимат от машината и едва след това мениджърите ще преценяват дали те са правилни”, добавя Христо Христов.
По думите му изкуственият интелект ще анализира поведението на всеки потребител в мрежата и подобно на нюзфийда във Facebook ще ни предлага продукти, услуги, статии и реклама спрямо нашите интереси.
„Системата ще дава информация за хотели, ресторанти, спорт, новини, предавания - нещата, които са ти интересни и по-малко от това, което не ти е интересно. Всичко това обаче е част от алгоритъма. Всички услуги ще бъдат персонализирани към нас като съдържание и реклами. И това вече се случва, не е в бъдеще време. Въпросът е колко масово ще стане и доколко ще се разпростре”, каза още Христо Христов.
И даде пример с големи търговски вериги у нас, които в момента налагат на пазара електронните етикети на продуктите по щандовете. Това от една страна ще улесни определянето на цената, в зависимост колко хора посещават магазина и дали даден продукт е в промоция при конкуренцията.
„Който не е в крак с новите технологии, не се променя, след време пазара просто го помита. Така че или си плащаш цената за иновацията, или излизаш от бизнеса”, смята той.
Как ще се развиват сайтовете nova.bg, vesti.bg и dariknews.bg?
„Очакваме все повече персонализирано съдържание към отделните потребители. Тоест, важните неща за теб в правилния момент. Ще разчитаме на повече видеа, защото дългите текстове вече не задържат вниманието на хората. В момента разработваме продукт, който ще е свързан със спорт. Доволен съм от резултатите на сайтовете от групата на „Нетинфо”. Март месец е първият, в който групата ни има четири от пет най-посещавани сайта в България, като аbv.bg и Vbox7.com са първи и втори, а vesti.bg и nova.bg са четвърти и пети в класацията. И dariknews.bg изпреварва 24chasa.bg с над 1 милион потребители, което за мен е доста изненадващо”, коментира още Христо Христов.
Автор: Анелия Тодорова