"Срещу схемата за изграждане на АЕЦ "Белене" не може да се намери икономически аргумент", заяви той
"Въпросният пакет ("Закона Макрон"), който изключително много с основание притеснява нашите превозвачи, е в ущърб на България и на българския транспортен бизнес". Това заяви за "Здравей, България" вицепремиерът Томислав Дончев.
Борисов е провел спешни разговори с Меркел и Макрон заради превозвачите
"Аз твърдя, че той противоречи на редица европейски принципи, включително и този за свободното движение на хора. Как ще вменяваме на един превозвач на колко седмици къде да ходи? Той може да не иска да се прибере вкъщи. Може да реши да види тъща си в Испания", изтъкна той във връзка с промените в плана за мобилност, станали известни като Закона "Макрон”.
Припомняме, че преди дни по време на Срещата на върха в София европейските лидери бяха посрещнати от недоволните превозвачи с мащабни протести с камиони и автобуси. Те негодуваха срещу регламента, който предвижда тираджиите да се прибират в родината си поне веднъж на 3 седмици, задължително да отсядат в хотели, а командировъчните им да са в размер според правилата в страната, в която се намират.
НАПРЕЖЕНИЕ: Превозвачи твърдят, че чакат фалити заради еврорегламент
Вицепремиерът коментира и срещата на върха ЕС-Западни Балкани, която се проведе миналата седмица в София: „Това събитие само по себе си е успех. На него беше свършена много работа, а това, което съвсем не бива да се забравя, че и след него има да се върши много работа. Темата ни беше изключително удачно избрана”.
СЛЕД СРЕЩАТА ЕС-ЗАПАДНИ БАЛКАНИ: България с оценка за форума
„И тук обичайно фокусираме разговора – кой колко пари ще дава. Чухме, 10 милиарда за свързаност, за инфраструктура – това е добре. Това е т.нар. „хибридно финансиране”. Най-голямата задача обаче е друга и тя е двустранна – първо, това е един процес, който трябва да тече през следващите години. Говорим за реформи в самите държави. Второ, работа с гражданите, които трябва да бъдат убедени, че нямат друга приемлива алтернатива”, коментира Дончев.
„Членството в ЕС не е само формален акт. И ако то няма дълбока подкрепа, нищо няма да се получи. Същият процес трябва да тече и в самите държави-членки. С каква скорост ще вървят процесите е много трудно да се прогнозира. Важното е да вървят, защото повече от десетилетие бяха фактически спрени”, категоричен бе той.
ВСИЧКО ЗА СРЕЩАТА НА ВЪРХА ЕС-ЗАПАДНИ БАЛКАНИ ЧЕТЕТЕ ТУК
По темата за АЕЦ "Белене" и благосклонността на правителството към изграждането на централата Дончев коментира: "Този път тръгва по различен начин. Този път никой не казва, че държавата ще дава пари или ще гарантира инвестицията на някого. И когато се организира честна, прозрачна, конкурсна процедура, чрез която да бъде избран най-добрият инвеститор, това е най-силната гаранция, че този проект има икономическа перспектива".
Държавата ще прави нова оценка на активите на АЕЦ „Белене”
Той беше категоричен, че срещу тази схема икономически аргумент не може да бъде намерен: "Аргументите, които се формулират против, са само политически".
РЕСТАРТ НА АЕЦ "БЕЛЕНЕ": Проект на пазарен принцип, но без държавни гаранции
"Да, ако той бъде построен, реакторите ще бъдат руски, но по причина, че България вече притежава тези реактори и си ги е платила даже. С какви други технологии ще бъде завършена централата зависи от самия инвеститор", поясни вицепремиерът.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: