Снимка: Министерство на туризма
И тази година се очаква ръст от 7 на сто на приходите
България отчита успешен туристически сезон с около 5 процента ръст на чужденстранните гости. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова, която гостува на фолклорен фестивал в Кърджали.
Ангелкова каза, че за трета поредна година общия годишен ръст в туризма се очаква да бъде в рамките на 7%, с което ще се опитаме да оправдаем доверието на Световната организация по туризъм, която ни постави в Топ 3 на най-устойчивите дестинации за туризъм.
„Очакваме ръст в рамките между 5 и 10%. Зимният сезон има своите специфики, така че се надяваме отново да постигнем добри резултати. И най-вече да увеличим посетителите от пазарите, които вече сме привлекли“, каза още министърът на туризма.
На празника под надслов "бъдеще с традиции" се изви най-дългото хоро по моста над река Арда, със стотици жители и гости на града. Те танцуваха под съпровода на 101 каба гайди. Според министър Ангелкова подобни фестивали осигуряват целогодишен туризъм в страната ни, а предварителните резервации за зимния сезон също показват ръст на туристите.
В следващия програмен период по оперативните програми да се финансират големи, интегрирани туристически проекти – по един във всеки туристически район за планиране, съобщи по-рано министърът на туризма Николина Ангелкова по време на кръгла маса по проекта „Сподели България“ в Кърджали. В момента се водят преговори и се работи по предварителната подготовка и анализ на проектите.
Инициативата „Сподели България“, може да подпомогне и разработването на тези проекти, смята министър Ангелкова. Инициативата се реализира съвместно между Министерството на туризма и Министерството на земеделието, храните и горите. Тя включва създаването на 12 винено-кулинарни дестинации, обхващащи повече от 50 общини и над 100 туристически атракции.
Николина Ангелкова: Летният сезон се развива много успешно
Основен фокус на дебата в Кърджали бяха дестинациите „Сакар“ и „Родопи“. Дестинация „Сакар“ включва общините Харманли, Любимец, Свиленград, Тополовград. Част от са едни от най-емблематичните туристически обекти от региона, традиционните храни и характерното вино.
Дестинация „Родопи“ обхваща общините Смолян, Хасково, Кърджали и Ивайловград. В нея са включени емблематични туристически атракции не само за региона, но и на национално ниво. Това са Перперикон, монументът Св. Богородица, Вкаменената сватба, Каменните гъби, Дяволският мост и Татул. Част от дестинацията е типичната кухня и вино.
Ангелкова: Планираме мащабна маркетингова кампания за реклама на България
Утвърдените от бизнеса и местната власт дестинации ще бъдат представени през октомври, информира министър Ангелкова. Предвижда се активна маркетингова кампания, с която да я превърнем в разпознаваем символ на проекта и на разнообразния туристически продукт на страната. За нас е важно проектът да бъде завършен в срок, за да може да бъде включен и в Годишната програма за Национална туристическа реклама 2019 г., обясни министърът. И допълни, че той ще подпомогне за популяризирането и развитието на регионалния туризъм, което ще повлияе и на напредъка на сектора на национално ниво.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: Иван Иванов