Нов хаштаг набира популярност
Жителите на планетата Земя произвеждат повече от един билион тона боклук на година. Новият популярен хаштаг #Trashtag мотивира потребителите в социалните мрежи да тръгнат на лов за боклуци.
Всичко започва с една публикация на потребител в интернет. Снимката е на момче, седящо сред боклуци, а текстът е „За всички отегчени тийнейджъри”. Идеята на предизвикателството е всеки участник да снима замърсен от боклуци пейзаж, след което да го почисти и да снима себе си със събрания боклук.
Каля и съмишлениците й от „ Зеленият отбор” приемат предизвикателството присърце и дори изпреварват времето му. Снимат се още миналото лято, почиствайки плажа на Варвара.
" Направихме снимки на плажа, който беше изключително замърсен, и след това снимки как е поизчистен”, разказва Каля Вапцарова.
Само за няколко дни публикациите в социалната мрежа Instagram са повече от 30 000. За да се включат в предизвикателството тийнейджъри от Новосибиркс, Русия събраха 223 чувала боклук, за да се снимат с тях. Манията стига дори до Непал, Виетнам, Индия.
Оказва се, че първоначалната идея за #Trashtag се появява още през 2015 година, като кампания на фирма за дрехи. Ловът на боклуци има потенциал да настигне по популярност леденото предизвикателство от 2014 г., когато бяха събрани повече от 220 млн. долара за изследвания на амиотрофичната латерална склероза.
Още гледайте във видеото
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.