Коментира Йонко Иванов, председател на Съюза на инструкторите по авто- мото подготовка

Повече практика и по-малко теория за бъдещите шофьори. Това гласят промени в шофьорските курсове, разписани от образователния министър Красимир Вълчев. Задължителните часове по кормуване за кандидат-шофьорите ще се увеличат от 31 на 42 часа. Но времето за теория е намалено с 14 часа.

С промените ще стане задължително карането извън града и то поне 6 часа. От тях минимум 3 трябва да са магистрала, скоростен път или участък с интензивен трафик.

„Не е тайна, че обучението на курсисти минава по пет улици в един голям град. На тези пет улици е изпитът, на тези улици е курсът. А след това като вземем книжката, само на тези пет улици ли караме?”, пита Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

Повече практика и по-малко теория за кандидат-шофьорите

С промените всеки кандидат за книжка ще кара най-малко 10 часа по улици и булеварди с голям трафик. Поне 2 часа ще се шофира в мъгла и през нощта.

„Дори ако по време на обучението самият курсист стигне до извода, че когато не се чувства подготвен, по-добре е да не тръгва на път, смятам, че това ще бъде изключително полезно”, заяви Таня Михайлова, зам.-министър на образованието.

От бранша пресмятат, че увеличението на часовете зад волана ще се отрази на цената на курса. Очаква се той да стане около 1000 лв.

„Ако се увеличат задължително с 12 ч, приблизително цената ще хвръкне между 200 и 300 лева нагоре”, обясни Борис Гаврилов, председател на Български автомобилен съюз.

„Цената на курса няма да се увеличи. Увеличава се броят на часовете, което ще доведе до нова цена на курса”, заяви в предаването „Здравей, България” Йонко Иванов, председател на Съюза на инструкторите по авто- мото подготовка.

„И в момента имаме обучение на автомагистрала – 3 часа. За да излезем от София, ни трябва поне 1 час, останалите 2 часа, когато нямаме пътен възел на такова разстояние, че да се върнем, нарушаваме нормативните уредби и затова не се прави. Отделно автопаркът е амортизиран и хората предпочитат да не се кара бързо, защото колата може да се разпадне на съставни части”, коментира Иванов.

„Часовете се увеличават и се дава на хората възможност да придобият повече опит. А една сума от 150-200 лева не играе никаква роля, защото цената на един калник и един автомобил, когато неволно го чукнете е 250 лева най-малко”, коментира Иванов.

Обсъждането на новите правила продължава.

Повече гледайте във видеото

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.