Снимка: БГНЕС
Данните са на Световната здравна организация
София влезе в топ 3 по мръсен въздух в света според международния сайт за чистота на въздуха. Индексът на живот, спрямо качеството на въздуха сочи, че губим средно 1,8 години от живота си заради мръсен въздух. За сравнение заради тютюнопушене можем да намалим живота си с 1,6 години, а заради алкохол и наркотици се губят 11 месеца. Затова от Световната здравна организация са категорични, че трябва да се вземат спешни мерки.
Еврокомисията: Въздухът в София е опасен за здравето (СНИМКИ)
Във вторник вечерта властите тръгнаха на проверки за горене на опасни отпадъци. На прицел бяха бившите Виетнамските общежития в столичния квартал "Красна поляна". По време на проверката бяха съставени 8 акта за горене на опасни предмети.
„Периодично се почистват тези квартали. За съжаление бих казала, че тази битка е неравна заради възможностите и ресурса”, заяви кметът на София Йорданка Фандъкова.
Години, след като общината се закани да забрани каруците изцяло - това все още не е факт и често могат да се видят конски впрягове натоварени с различни по вид дървени материали.
Фандъкова: Съставени са 8 акта за горене на опасни предмети в София
„По отношение на забраната, в по-голямата част Общинският съвет не е взел това свое решение, но трябва да ви кажа,че отпадъци за горене се извозват не само с каруци”, каза още Фандъкова.
В същото време по данни на Европейската агенция по околна среда замърсен въздух е причинил 400 000 преждевременни смъртни случаи в Европа през 2016-а. Като до днес ситуацията не се е променила много.
„Хората трябва да са внимателни. Не искаме да всяваме паника, но те трябва да имат истинската информация, която е основана на доказателства. И тази информация е много ясна. Фините прахови частици имат значение. Те отиват дълбоко в нашия организъм могат да уредят белите ни дробове, сърцето, кръвните тела и мозъка”, каза д-р Скендер Сила от Световната здравна организация.
Инспектори на проверка за горене на опасни отпадъци в "Красна поляна"
Затова, за да се намали замърсяването институциите приканват гражданите да слязат от колите и да се качат на градския транспорт. А гражданите от своя страна искат същото от самите институции.