Тя е част от проекта за разширение на газопреносната ни инфраструктура

50 милиона ще даде държавата за великденски добавки на най-бедните пенсионери. Това обяви премиерът, който инспектира как протича разширението на газопреносната инфраструктура от българо-турската до българо-сръбската граница.

Премиерът направи полет над компресорна станция „Расово“. По думите му тя е най-качествената и дава възможност за пренос на газ от всякакъв произход. След това Борисов се отправи на инспекция на автомагистрала „Хемус” през участъка между Ловеч и Плевен. 

СНИМКИ ВИЖТЕ ТУК

 

 

 

 

„Правим много добри инвестиции за бъдещето на България за това следващите десетилетия да играе ключова роля в газоразпределението и преноса в Европа”, коментира Борисов.

„Колегите са в Чирен, за да можем да започнем разширението на газохранилището, да го докараме до 1 милиард кубика”, каза Борисов.

Премиерът посочи, че Балкански поток ще диверсифицира газ по цялото трасе, не само за България, но и за Сърбия, Унгария и Австрия. Министър-председателят изтъкна още, че компресорите са най-добрите и дават възможност за всякакъв газ с различен произход да потече през българските газови магистрали. Министър-председателят добави, че започва и разширяването на газохранилището в Чирен.  Дарина Колева, инженер на обекта, докладва за етапа, на който е изграждането на компресорната станция. „Строежът върви много добре. Времето е с нас, добре вървим“, отбелязаха строителите.

Проектът „Балкански поток“ e част от концепцията за газов хъб Балкан, чиято цел е да утвърди ролята на България като водещ търговски разпределителен център в региона и Европейския съюз.

Към днешна дата във временните строителни бази са доставени общо 19 947 броя тръби или 239,36 км. На пристанище „Бургас“ има доставени още 6250 броя тръби или 75 км., които започват да бъдат транспортирани към временните бази. На терен се работи в района на областите Велико Търново, Плевен, Ловеч и Враца. Общият почистен хумус от сервитута на газопровода е 162,6 км., разнесените тръби по трасето са 139,05 км., от които са заварени 113,45 км.

За цялостната реализация на проекта за разширение на газопреносната инфраструктура на „Булгартрансгаз“ от българо-турската до българо-сръбската граница ще бъдат изградени две компресорни станции –  „Расово“ и „Нова Провадия“, които ще служат за повишаване на налягането по трасето на „Балкански поток“. Трите компресорни агрегата в  „Расово“ и четирите такива в  „Нова Провадия“ ще бъдат най-ново поколение, производство на американската компания Solar Turbines, която е лидер в сектора. Агрегатите ще бъдат снабдени с ниско емисионни горивни камери, съответстващи на изискванията на екологичното законодателство в частта за горивните инсталации, осигуряващи спазване на допустимите норми за изпускане на вредни замърсители в атмосферния въздух.

По-късно през деня Борисов инспектира напредъка по строителството на автомагистрала „Хемус“ в участъците между Ловеч и Плевен и трасето в района на Търговище.

СНИМКИ ОТ ИНСПЕКЦИЯТА НА „ХЕМУС“ ВИЖТЕ ТУК

„Видя ли багерите, знам, че ще стане“, заяви премиерът Борисов при огледа на изграждащия се път Ловеч-Плевен.

„Като лунен пейзаж е станало, но след месец и половина като минем, това няма да се вижда. Кой каквото иска да прави, ние си гледаме работата, десетилетия после ще го ползват българите“, отбеляза премиерът по време на огледа.

„Времето е идеално за строителство. Колко мостове има - един сред друг, един след друг, а на места вече канавки се слагат“, добави Борисов. 

„Строителите като ни видят се радват, това са заплати, работа“, посочи министър-председателят. Той акцентира също върху напредъка на други важни за страната инфраструктурни обекта като автомагистрала „Европа“, обходния път на Поморие, Околовръстния път на София в района на „Младост“, пътят Ботевград-Мездра и др.

„Когато се трудиш, и настроението е по-хубаво. Ще е много красиво - овошки, магистрала, красота. Цялото трасе минаваме, разкошна работа“, изтъкна премиерът Борисов. 

Министър-председателят подчерта, че новите пътища на България се строят с модерни машини, а археолозите полагат много усилия за запазване и излагане на откритите по време на строителните дейности артефакти.

В инспекцията участва също заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той информира министър-председателя, че в това трасе подготвителните дейности, както и махането на хумусния пласт, вървят успешно. А всяка сутрин работниците преминават през инструктаж за безопасност на труда.

„Ако е било лесно, да са го направили досега. Но те стоят на жълтите павета, а после ще минават за минути и няма да знаят какъв къртовски труд е положен“, посочи премиерът Борисов. 

Изграждането на „Хемус“ е водещ приоритет на правителството, защото ще осигури развитие на Северна България по начина, по който „Тракия“ подпомогна икономическата активност на южната част на страната ни. Целта е аутобанът да е готов до 2024 г.

По време на огледа с премиера Борисов заместник-министър Нанков подробно се спря на напредъка при изграждането на различните подучастъци от трасето. Най-сложен е близо 19-километровият участък при Угърчин. „За него Министерският съвет миналата седмица взе решение за отпускане на 668 747 лева за отчуждителни процедури“, акцентира Николай Нанков. Очаква се другото лято да е завършено строителството в района на Търговище и Шумен – между пътните възли „Белокопитово“ и „Буховци“.

 

Другото трасе, инспектирано от премиера Борисов днес между Плевен и Ловеч, ще е с дължина близо 52 км от пътен възел „Боаза“ до пътен възел „Плевен“. Трасето е разделено на три подучастъка. В първия - до „Дерманци“, ще има 4 моста, 2 виадукта и 2 пътни възела. По протежението на втория участък – до пътен възел „Каленик“, ще има тунел с две тръби за движение, и с дължина 387 м. Ще бъдат построени и девет виадукта като най-дългият ще е 1193,2 м и максимална височина на стълбовете 42 м. Ще се изграждат още 7 големи надлеза и подлеза, селскостопански връзки и площадка за отдих.

 

Третият участък – до п.в. „Плевен“, ще е с 6 виадукта, 9 подлеза и надлеза. В него ще има и две площадки за отдих и места за паркиране на тирове и леки коли  - от двете страни на магистралата.

 

Борисов предложи ГЕРБ да даде по 10 000 лева на семействата на загиналите работници по време на строителството на „Хемус“.

„Няма да върнем хората, но така ще подкрепим близките им и ще покажем, че не ни е безразлично“, добави премиерът.