Има съмнения, че огънят да е тръгнал от преносима газова бутилка
Първа версия за причината за пожара на ферибота в Йонийско море, макар и неофициална. Според собственика на българската транспортна фирма, която загуби най-много камиони, твърде вероятно е огънят да е тръгнал от преносима газова бутилка.
Техническа неизправност или човешка грешка са основните версии при такъв тип инциденти, казват експерти. На този етап и двете са реални, тъй като разследването е в съвсем начален етап.
ОТ ПЪРВО ЛИЦЕ: Разказ на оцелели при пожара на ферибот край Корфу (ВИДЕО)
И днес оперативният щаб в МВнР беше готов да подпомага с информация близките на нашите сънародници, които все още са в неизвестност. От ведомството са категорични, че ще подпомогнат както тяхно евентуално пътуване до Гърция, така и издаването на документи, ако има още оцелели.
Кога и как е възникнал пожарът следствието тепърва ще установява. Но според Илиян Филипов, чиято транспортна фирма загуби над 30 камиона в огъня, вината може да е на самите шофьори.
„Според мен, най-вероятно това е от газова бутилка, защото не искам да ви казвам - във всеки един български или турски камион има минимум една или две газови бутилки, котлони”, казва Илиян Филипов.
Шофьорите ги използвали за готвене, въпреки изричната забрана за пренос, казва още Филипов. И признава, че няма фирма, която да може да се справи с този проблем.
„Ти да му я свалиш в гаража, той по пътя ще мине, ще натовари през тях, пак ще тръгне”, заявява Филипов.
И още един проблем оставал на практика непреодолим, въпреки забраните - спането в кабината на камиона. Някои го правели от страх да не бъдат ограбени в общите каюти, други - по навик, казват собственици на транспортни фирми.
„Долу в трюма е много висока температурата, много е топло. Второ въздухът е доста замърсен долу”, обясни Филипов.
Фериботът е бил пълен едва наполовина, затова няма логика някой да е останал в камиона, казват и оцелели от пожара. И отричат колегите им да са предпочели да спят там.
„Забранено е да спиш в камиона, нали трябва да починеш. Има осигурени каюти. То и не е възможно да спиш в камиона, защото е тясно, задушно долу”, обяснява Георги Присадов - международен шофьор.
Едно от откритите до момента тела обаче беше намерено именно в изгорял камион. А собственикът на превозваческата фирма твърди, че не получил подкрепа от държавата.
„Очаквах едно обаждане за съчувствие и предложение за помощ, ако ни се налага. Нищо не очаквах. Просто едно телефонно обаждане е достатъчно, за да почувстваш, че някой е съпричастен към твоето нещастие”, заяви Илиян Филипов.
„Лично аз си посрещнах единия автобус на границата, за който имах информация, че ще пристигне. Съпроводих го до РЗИ - София, за да не бъдат тормозени хората по границата, да им бъдат взети проби за COVID”, заяви Стоян Новаков, зам. -министър на транспорта.
„На границата се забавиха страшно много шофьорите, които влизаха в България. Не знам поради каква причина. Но шофьорите между 3 и 4 часа стояха на нашата граница, в България”, обясни Николай Христозов, който е организирал прибирането на шофьорите.
Освен лични документи, на оцелелите шофьори спешно ще им трябват и документи, за да се върнат на работа, казват от бранша.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.