Програма Mastercard Wildlife Impact Card адресира приоритетите на ЕС за драстично намаляване на въглеродния отпечатък на финансовия сектор до 2030 г.

От 1 април Банка ДСК издава във всички офиси, чрез онлайн банкиране ДСК Директ и Кол център дебитна карта Mastercard Wildlife Impact Card. Благодарение на усилията на двете компании, България става първият европейски пазар, който се включва в Програмата за опазване на биоразнообразието на планетата. Дебитната Mastercard Wildlife е част от ново поколение екосъобразни банкови продукти, разработени и сертифицирани по глобални стандарти в лабораторията на Mastercard за устойчиви решения. Tя е произведена от 85.5% рециклирани и рециклируеми материали IDEMIA, един от иновативните доставчици на материали, покрили изискванията на Mastercard за доказано намаляване на въглеродния отпечатък.

Tака най-големият картов издател в България – Банка ДСК внедрява на практика ESG политики за екологично, социално и корпоративно управление  в картовото си портфолио, което достига до 2,5 млн. български потребители. Програмата има за цел включи максимален брой клиенти и служители на банката в кампания с послание: „Докато тази карта изтече, много застрашени видове може да изчезнат“.

За всяка издадена карта Mastercard Wildlife Impact Банка ДСК и Mastercard даряват един долар на международната организация Conservation International, за да помогнат за опазването и възстановяването на местообитанията на дивите животни. До 2030 г. този проект ще обхване приоритетни територии, равняващи се на 40 милиона хектара земя и 4,5 милиона квадратни километра водни площи в целия свят. Освен с материала, от който е направена, картата дава възможност на клиентите, които я избират, да се включат в опазването на 2 000 критично застрашени видове, в това число - африкански горски слон, черно-бял гривест лемур, жълтоопашата вълнеста маймуна и панголин.

Нашата стратегия за намаляване на въглеродния отпечатък започва отвътре – от служителите, продуктите, а вече е насочена и към промяна на потребителското поведение на клиентите ни. Чрез тази карта ние ги правим дарители и им напомняме, че отговорността е ежедневна – с всяка транзакция те ще получават важно послание. Поставяме си високи цели с тази кауза, защото човечеството вече изгуби прекалено много.“, коментира Тамаш Хак-Ковач, главен изпълнителен директор и председател на УС на Банка ДСК.

Според скорошно проучване на Mastercard, 85% от потребителите в световен мащаб са готови да предприемат лични действия за борба с предизвикателствата, свързани с околната среда и устойчивото развитие на икономиката през 2022.

„В Mastercard работим за планета без срок на годност. Това изисква да интегрираме устойчиви решения и продукти в самата същност на бизнеса, инвестициите и ръста си. Гордеем се, че Банка ДСК е първата банка у нас, която вече предлага напълно нов подход и визия за банков продукт – с кауза, послание и с минимален карбонов отпечатък.“, коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.

В миналото картите са произвеждани от няколко слоя PVC. През последните две години инвестицията на Mastercard в материали и банкови продукти, които да заменят поливинилхлоридната (PVC) пластмаса с рециклирани, рециклируеми и биоразградими материали,е нараснала със 70%. Банка ДСК е първата европейска банка, която ще предложи иновацията на своите клиенти в България.

Conservation International е световна организация, която с помощта на науката и работата на терен се бори да съхрани богатствата на природата, с които човечеството живее от хилядолетия. Екипите на организацията и техните партньори търсят иновативни решения и инвестиции за преодоляване на климатичните промени и подпомагане на хабитати в риск в над 30 държави по света.

Редактор: Маргарита Стоянчева