Снимка: БГНЕС
Това съобщиха от ресорното ведомство
Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) изготвят график за обследване на магистралите и скоростни пътища в страната, съобщиха от пресцентъра на регионалното министерство.
Проверките ще започнат до месец, като приоритетно ще се обследват пътни участъци в гаранционен срок, тъй като за тях строителите носят отговорност към момента. Регионалният министър Андрей Цеков съобщи по-рано днес в ефира на „Здравей, България" за предстоящото начало на контрола.
За повече оперативност и прецизност в работата ще се използват георадарни уреди и скенер за равнинност. При наличие на индикации за намалена дебелина на пътната конструкция ще бъдат направени и допълнителни изпитания и проби, включително чрез серии от шурфове и тестове за носимоспособност.
Цеков: До края на 2025 г. 80 км от АМ „Хемус” трябва да са готови
При констатиране на по-тънка асфалтова настилка проби ще се вземат през определено разстояние от асфалта според официално утвърдената Методика на Института за пътища и мостове.
МРРБ не оспорва резултатите от извършените до момента проверки на пътните настилки. Пробите, които са взети през последната година от участъци от автомагистралите „Хемус”, „Тракия”, „Марица” и от Северната скоростна тангента, са единични, се казва още в съобщението.
Според министерството проверките, извършени по времето на служебния регионален министър Иван Шишков, са направени на обекти с изтекли гаранционни срокове, като единичните обследвания не са извършени по утвърдената методика на Института за пътища и мостове. Затова те не могат да се използват за генерални заключения за цялостното състояние на пътната настилка по съответните участъци. Докладите от тях са предадени на прокуратурата, уточняват от ведомството.
Редактор: Маргарита Стоянчева