Докато за едни това се оказва успешна формула, при други съвсем не е така
Последните избори доказаха, че социалните мрежи могат да бъдат силен инструмент за политически послания. Някои от кандидатите и партиите предпочетоха да проведат предизборната си кампания именно там, като ангажират и по-младата аудитория.
Въпреки, че зад граница онлайн предизборните кампании отдавна са факт, у нас политиците тепърва започват първите си стъпки в тази посока. И докато за едни това се оказва успешна формула, при други съвсем не е така.
„Видяхме много политици, които го грабнаха това, като Мая Манолова, която беше много активна в TikTok. Забавни клипчета с идеята да хване друг тип таргет, да видят, че тя също e обикновен човек и се забавлява”, каза водещият на „Тройка на разсъмване" Тодор Милев.
Вълна от дезинформация: Анализатори с коментар след нападението над Роберт Фицо
„Социалните мрежи са един огромен плюс и в крайна сметка това са още едни канали за информация и за достигане до аудиторията. Ние не ги пренебрегваме дори когато става дума за спорт или пък за лични интереси, камо ли за политика”, допълни водещата на „Тройка на разсъмване" Милена Златкова.
Изказът - неформален и с усещане за близост до аудиторията, с директни обръщения и лесни за разбиране концепции. „Откриват един таргет, потенциален гласоподавател, между 18-35 години, особено мъже, които консумират онлайн съдържание основно чрез кратки видеа по 90 секунди. Това са добре построени видеа, в които има даже стоп кадри, музика на фон, която в някои случаи е по-църковна, има обръщане към християнски ценности”, твърди копирайтърът в рекламна агенция Румен Иванов.
„Социалните мрежи са нашият нов код на комуникация и колкото повече свестни и що го де читави политици го разберат и насочат усилия натам, толкова по-добре. Виждаме обаче, че както едни партии умело използват тези остриета в комуникацията, други - тотално се сгромолясват в употребата на социални мрежи и дори при тях има един такъв антиефект”, допълни актьорът и ютюбър Стефан Попов – Чефо.
Американски професор за TikTok: Ужасна идея е Китай да контролира така популярната социална медия
Регулацията на съдържанието обаче, остава на съвестта на участниците. „Там се получава едно огромно поле, в което никой не може да ти каже: „Не е окей да пиеш алкохол”, при условие, че подкаста ти е насочен към младите”, добави Милев.
Не на последно място обаче политическите субекти трябва правилно да преценяват - къде е съсредоточена именно тяхната аудитория.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase