На пръв поглед видеата изглеждат истински, но в действителност става дума за deepfake технология

С напредването на технологиите в интернет пространството се появиха десетки видеа, в които известни лица на NOVA уж рекламират различни продукти – от козметика до финансови услуги. На пръв поглед тези видеа изглеждат истински, но в действителност става дума за deepfake технология – манипулация чрез изкуствен интелект. 

Чрез технологията deepfake или „дълбоки фалшификати” се генерира визуално съдържание, което най-често цели измама или заблуда за зрителя.

Поредна измама: Лицата на водещата на новините Невена Василева и доц. Ангел Кунчев бяха използвани във фалшива реклама за чудодеен крем

Нито Невена Василева, нито Лили Мустакова участват в реклама на каквито и да било продукти. Това важи за всички лица на NOVA. "Бях изключително шокирана, когато чух видеото. Първата ми мисъл беше "аз кога съм го казала?" Устните ми не се движеха с думите, те звучат като прочетени от компютър, качени в програма" , споделя Мустакова.

От измамниците не беше пощадено и предаването "Събуди се" - псевдореклама с Марина Цекова се появи онлайн. Така че винаги, когато видите лице на NOVA в реклама на продукт, знайте, че това със сигурност е измама. И не се доверявайте. 

Редактор: Цветина Петкова