Снимка: iStock
Депутатите от две комисии - по транспорта и по регионална политика, прекроиха Закона за движението по пътищата
След споровете в парламента - започна ударна промяна в законодателството. Депутатите от две комисии - по транспорта и по регионална политика, прекроиха Закона за движението по пътищата и Закона за пътищата. Народните представители приеха всички предложения за промени.
Депутатите започват спешни законодателни промени заради пътните инциденти (ОБЗОР)
„Гласувахме намаляване на скоростта, увеличаване на наказанията и намаляване на административната тежест”, заяви Кирил Добрев.
По-конкретно - депутатите се съгласиха се съгласиха по магистралите да се кара по-бавно, за първи път да бъде обнародвано и понятието за средна скорост.
„Предлага се намаляване на максималната скорост по магистралите на 130 км/ч. Въвежда се нормативна регламентация на нарушения на средната скорост”, обясни Тони Тодоров, зам.-министър на вътрешните работи.
Тя ще се засича от тол камерите на АПИ. Сред предложенията влизат - при надвишаване на максималната скорост в града с 40 км/ч и извън него с 50 км/ч, книжката на нарушителя да бъде взимана за 2 месеца. Да има зони, в които да се шофира с до 30 км/ч, както и наказанията, които не са фиксирани - тоест имат горна и долна граница да имат само 1 размер.
„Ще има и по-големи глоби", уточни председателят на комисията Кирил Добрев.
В ремонта на закона влиза и възможността МВР да може да санкционира по записите от общинските охранителни камери, а съдът да може да ги приема като доказателства.
„За наше съжаление изключително голямата инфраструктура, която сме изградили със собствени средства, не се използва достатъчно, дори не се използва изобщо”, смята изпълнителният директор на НСОРБ Силвия Георгиева.
Идеята подкрепят и от транспортното министерство. Сред поправките влезе и идеята шофьорска книжка за Б да се взима на 17 години, но да се шофира с придружител до 18.