Предвижда се да бъде открит и специален телефон за информация, както и помагало...

Голям процент от хората в страната не разбират информацията, свързана с различните финансови услуги на пазара. По тази причина и често се отказват от сключването на договори. 

 

За да решат този проблем, от Комисията за финансов надзор разработват информационна система. Там всички ще можем да намираме опростена информация за различните продукти и дребния шрифт към тях.

 

Интернет страницата с такава информация все още е в процес на разработка. Когато е готова, в нея ще има подробни детайли за  инвестиционните, застрахователни и финансови услуги.

 

Нуждата от допълнителна информация в сектора потвърждават и данните от  доклади на Световната банка. Според тях една трета от  българите признават, че не са достатъчно запознати с  продуктите и услугите, които търсят. Други 20% пък изобщо нямат финансова грамотност.

 

В комисията постъпват около 2000 жалби в годината от потребители, които смятат, че не са спазени правата им, обясниха още финансистите. Най-много оплаквания има към застрахователния сектор.

 

Предвижда се да бъде открит и специален телефон за информация, както и помагало.