Често това се налага заради презастрояването и липсата на място между блоковете

Всъщност, от всички близо 40 000 трафопоста в страната, едва 2-3 % са вградени в жилищни сгради. Те са били поставени преди години, предимно в централните градски части, защото заради презастрояването е било трудно да се намери място за електрически съоръжения между блоковете.  


Днес, енергодружествата предпочитат да поставят трафопостовете навън, защото този метод е два пъти по-евтин, а и по-лесен за поддържка.

Трафопостовете служат за понижаване на напрежението – от средно напрежение до ниско, за да бъде доставено до крайните потребители.


Според експертите по електроенергетика в Техническия университет, както вградените трафопостове, така и тези навън не крият опасност за нас. А случаят в Бургас е прецедент.


Честа грешка обаче, която хората допускат, е да използват съоръженията в блока си като склад.


Влага в помещението е другата най-честа причина за късото съединение. Характерният шум, който издават трансформаторите, също не трябва да ни смущава.


Повече по темета може да гледате във видеото.


Репортер: Яна Николова