Най-много пари пари са похарчени за медийно отразяване

„България без цензура” и „Коалиция за България” са с най-скъпите предизборни кампании преди евровота на 25 май. Това показват отчетите на партиите и коалициите, участвали в надпреварата за Брюксел, които Сметната палата публикува. Най-много пари са похарчени за медийно отразяване.

 

Най-скъпи са излезли местата в Брюксел за кандидатите на Коалицията на „България без цензура”, ВМРО, Земеделския народен съюз и „Гергьовден”. Влизането на Николай Бареков и Ангел Джамбазки в Европейския парламент струва над един милион и 900 хиляди лева – колкото са отчетените разходи от коалицията. Само медийното отразяване на кампанията е струвало почти милион и 400 хиляди лева, концертното турне – почти 154 хил. лв., а за плакати и билборди са похарчени 191 хил. лв. – средства основно от дарения. Оказва се, че коалицията има и най-щедрите симпатизанти – защото дарените средства от физически лица са над 859 хиляди лева.

 

Почти един милион и 900 хиляди лева е струвала кампанията и на „Коалиция за България”. Над милион и 400 хиляди от тях са отишли за медийни услуги.

 

В кампанията си преди евровота ГЕРБ е харчила преди всичко за плакати и предизборни прояви. Партията на Бойко Борисов е изразходила около милион и 600 хиляди лева за изборите. От тях близо 26 хиляди са за социологически проучвания.

 

Близки са и разходите на ДПС. Движението е изразходвало над милион 610 хиляди лева – предимно за плакати и отразяване по медиите – средства, получени предимно от държавната субсидия, но не и от дарения.

 

Далеч по-евтина е била кампанията на Реформаторския блок – 771 хиляди лева. С нея обаче успяват да осигурят място в Брюксел за един от кандидатите си в листата – Светослав Малинов. Нещо, което не успяват да направят от „Атака” – дали около милион и 400 хиляди за предизборни прояви и медийна агитация – но без нито едно място в Европарламента.