Строежът на "Струма" е приоритет, заяви служебният министър
Лот 4 на АМ „Струма” е квалифициран като високорисков и Агенция „Пътна инфраструктура”, която е бенефициент по проекта, прави редовни проверки по искане на Транспортното министерство. Последната от тях показа, че на участъка няма нито техника, нито работници.
„Поставено е условие за пълна мобилизация и промяна на строително-технологичната програма. Проектът до момента е изпълнен на 55%”, каза в „Здравей, България” служебният министър на транспорта. „Факт е, че по проекта не се работи. Нямаме реални доказателства, че ще бъде завършен в срок”, призна Николина Ангелкова.
Магистрала „Струма” е основен приоритет. През следващия програмен период 2014 – 2020 приоритет ще бъде довършването на Лот 3 – от Благоевград до Сандански. Той трябва да е готов до 2020 – 2022 г., каза още Ангелкова.
Там се намира и 15,5-километровият тунел, който трябва да бъде изграден. „Разгледани са осем варианта. Магистралата се намира в зона на „Натура”. Поради това като екосъобразен вариант е одобрен тунелът”, обясни транспортният министър.
Така, българите ще стигат до гръцката граница по магистрала най-късно до 2022 г. Дотогава проектът трябва да бъде изпълнен и участъкът въведен в експлоатация.
И АМ „Хемус” е основен приоритет, стана ясно от думите на Николина Ангелкова. Нейното завършване и въвеждане в експлоатация трябва да стане също най-късно до 2022 г., което се отнася за всички проекти, включени в оперативната програма. Индикативната стойност на магистралата е 780 млн. евро. Ползващите я няма да плащат за период от седем години, защото проектът се финансира с европейски средства. В бъдеще обаче ще се разработи стратегия за таксуване по пътищата.
Освен че тунел под Шипка ще има, както увери министър Ангелкова, ще стане и трасето Видин – София, което в последните дни се превърна в обект на политически спорове, след като служебният кабинет извади пътя от приоритетите.
Целия разговор с министъра на транспорта ще проследите във видеото.