Изводите са от годишно проучване на медийния пазар
Символичното дъно по свобода на словото е достигнала България през 2014-та. Дългоочакваното оздравяване на медийния пазар не се е състояло. Изводите са от годишното проучване на Фондация "Медийна демокрация" и Фондация "Конрад Аденауер".
Корупцията и влиянието на политически, икономически и административни интереси върху медиите остават основен проблем. Почти една четвърт от журналистите твърдят, че техни материали са спирани. А 36% казват, че има теми, за които не могат да съобщят.
60% от българите са скептични, че медиите са независими. Едва 17 на сто са склонни да вярват в тяхната безпристрастност.
Независимо, че във втория си мандат премиерът Борисов е ограничил изявите си, той отново е любимец на медиите. Според авторите на доклада той се е завърнал само във властта, а медиите никога не е напускал.