Той започна през ноември 2012 година и срокът му беше удължаван няколко пъти
5-километрова опашка се изви на българо-турската граница. Стотици шофьори на камиони чакат с денонощия, за да преминат през „Капитан Андреево”. През почивните дни беше направена профилактика на електронните системи на митницата. Основната причина за опашките обаче остава мащабният ремонт на граничния пункт, който се бави с години.
Ремонтът на „Капитан Андреево” започна през ноември 2012-а година и срокът му беше удължаван няколко пъти. Той трябваше по първоначален план да приключи през 2013-а, но две години по-късно краят му не се вижда.
Само за денонощие през „Капитан Андеево” преминават около 1 000 камиона. Няколко пъти месечно сред тях е и Петър Илиев, вече 20 години. На този курс е тръгнал преди дни. Пътят му обаче свършва на няколко километра от „Капитан Андреево”. Много често тук за стотици шофьори чакането е по-дълго от шофирането.
Освен непрекъснатите сривове в системите, една от основните причини за километричните опашки е продължаващият вече 3 години ремонт на пункта. А след наводнението от декември проблемите са още повече.
От фирмата-изпълнител не пожелаха да говорят пред камера. Обясниха, че имат срок до края на юли да завършат ремонта.
За да се справи с чакането, Петър е превърнал кабината на камиона си в свой дом. Всичко това допълнително изнервя шофьорите, а фирмите трупат загуби. Затова често се стига и до агресия на пункта.
Общата стойност на мащабния ремонт на най-големия ни сухопътен граничен пункт е 52 милиона евро, около 40 милиона от които са осигурени чрез заем от Световната банка за възстановяване и развитие. Колко обаче са щетите, претърпял бизнесът с транспорт и хората, преминаващи оттук през последните години, никой не може да изчисли.
Целия репортаж гледайте във видеото.