Телевизията увеличи лидерската си дистанция пред втората медия

Вярна на себе си – да бъде иновативна и вдъхновяваща, и благодарение на сериозните си инвестиции в богато и разнообразно програмно съдържание, Нова затвърди позицията си на най-гледан телевизионен канал и през изминалите почивни дни. Есенните формати, на които залага медията в своя праймтайм - VIP Brother, X Factor и "Фермер търси жена", донесоха поредния успех на Нова и убедителна преднина пред втората медия. А с "Господари на ефира" Нова затвърди лидерството си и в късните часове.

 

Според данните на независимата международна пийпълметрична агенция Нилсен Адмосфер, по време на празничните дни (19-22 септември 2015), Нова е предпочитаният от зрителите канал сред най-важните целеви групи (18-49; А18-34; 18-49 градско). Преднината на Нова пред втората телевизия е с близо 10 пункта повече средно и за трите групи. Категоричен е изборът на зрителите и в праймтайма на празничните дни още от петъчната вечер, като между 20:00 и 23:30ч. Нова почти удвои аудиторията си спрямо втория канал. Разликата при младата и трудна за достигане аудитория (А18-34) е още по-драстична и Нова (35.7% дял) е гледана от над два пъти повече зрители, в сравнение с втората медия (16.8% дял).

 

Highslide JS
 

Успехът на Нова в периода (19–22 септември) се превърна и в успех за цялата група на MTG в България (Нова, Диема, Диема Фемили, КиноНова и Нова Спорт), която увеличи преднината си с над 10 пункта спрямо втората медийна група**, сред зрителите в активна възраст (18-49) за същия период.


С изключително силен старт започна вторият сезон на Фермер търси жена. Представянето на петимата фермери и техните избраници в първия епизод (18 септември) привлече с над две трети повече зрители сред трите таргет групи, спрямо втората медия.
 

Highslide JS
 

 

VIP Brother и X Factor продължават да показват отлични резултати и да увеличават аудиторията си, а през почивните дни двата формата удвоиха преднината на Нова пред втората медия. На 22 септември отново над 1 милион сред всички зрители (4+) са проследили най-интересните моменти от VIP Brother между 20:51 и 21:09 ч., а на 18 септември шоуто достигна нови рекорди сред активното население (18-49) с над 44%, при активното градско население (18-49 градско) с над 47%. При най-младата и трудна за достигане аудитория (А18-34), аудиторният дял на VIP Brother на 21 септември е над 50%. Четвъртото издание на X Factor в празничната вечер (22 септември) също допринесе за безапелационния успех на Нова. Аудиторният дял на канала е над два пъти по-голям спрямо този на втората телевизия и при активното (18-49), и при активното градско население (18-49 градско), и сред младата и трудна за достигане аудитория (А18-34).

 

Новият сезон на Господари на ефира също продължава да жъне успехи, като затвърждава лидерството на Нова и в късните часове. Освен нарастване на аудиторията през празничните дни, в Деня на независимостта (22 септември) Нова утрои зрителите си спрямо втория канал сред активното население (А18-49), където Нова отчита – 36.3%, а вторият канал едва 9.0%.


Вече 28 поредни седмици Нова запазва лидерството си на най-предпочитан ТВ канал, като средният дял на медията сред населението в активна възраст (18-49) е 22.1%, спрямо 19.7%  дял за втората телевизия. Нова отне лидерството на bTV за първи път през есента на 2014, а през пролетния сезон на 2015 отново затвърди лидерската си позиция и вече в продължение на 28 седмици е най-гледаният телевизионен канал сред активното население в страната (18-49).

 

* В периода (19–22 септември) цялата група на MTG в България (Нова, Диема, Диема Фемили, КиноНова и Нова Спорт) увеличи преднината си с над 10 пункта (34,3% средно дневен кумулативен аудиторен дял)  спрямо втората в класацията медийна група**, която отчита едва 23,6% кумулативен дял от сред зрителите в активна възраст (18-49) за същия период. Още по-категорични са резултатите на групата на MTG в България в часовия интервал 20:00-23:30 ч. за периода 18–22 септември, където кумулативният дял е с 19 пункта по-висок (43,6% средно дневен кумулативен аудиторен дял) спрямо втората медийна група (24,6% средно дневен кумулативен аудиторен дял) сред зрителите в активна възраст (18-49).
** Канали, включени в понятието втора медийна група ( bTV, bTV Comedy, bTV Action, bTV Cinema, bTV Lady, RING).