Проекти в конкурса за нов туристически символ на България ще се приемат до 4-и април
България с ново лого пред света. Министерството на туризма обяви конкурс за изображение, което да представя страната ни. През 2013-та година отново имаше опит за смяна на логото. Предложеният вариант обаче претърпя неуспех.
"Яйце на очи" - така част от българите определиха логото, което Министерството на туризма представи официално преди 3 години. Други пък заподозряха подозрителна прилика с логото на Киргизстан. Проектът струваше малко над 1 милион лева. Под натиска на общественото недоволство изображението така и не видя бял свят, с което страната ни беше глобена от ЕК. В резултат отново се върнахме към добре познатото лого от 2003-та - оранжева роза.
Сега обаче от министерството са решили, че е време за нов туристически символ. Този път в конкурса ще могат да участват всички желаещи. А условието е съвсем просто - в логото да присъства думата "България".
„Темата и задачата е адски сложна. Работата на творците не е лека, защото за една страна обединяващият символ е нещо много сериозно”, на мнение е художникът Антон.
Антон е графичен дизайнер и художник. Разработил е свой вариант за лого на България, вплитайки вечните по думите му символи на родината.
„В България символите са много, защото ние сме богата страна - богати на история, богати на забележителности и култура”, казва още Антон.
Според експерти в бранша ще бъде грешка, ако в новото лого липсва символът на розата.
„Над 120 години България е известна като "страната на розите". За да може да се наложи един символ на нас ни трябват 50 години. Ние имаме концепцията, която ни е дадена на готово”, казва Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.
Нещо повече - "розата" трябва да съпътства чужденците, идващи у нас, на всяка крачка, твърдят специалистите.
„Да наречем основните си летища "Роза", както София - "София роуз ейърпорт". Държавните учреждения да се почистват с аромат на розата, с който държавата изобилства. Такъв да бъде ароматът на автогарата, гарата. Това е един траен аромат, който е национален символ”, казва още Румен Драганов.
Проектите за ново туристическо лого ще се приемат до 4-и април, а наградата за победителя ще е 10 000 лева.
Репортер: Ивомира Пехливанова