Финансовото министерство даде зелена светлина на частните съдебни изпълнители

Глоби за милиони левове, наложени от Пътната полиция, остават несъбрани с години.

Според някои изчисления, просрочените задължения набъбват до над 60 милиона лева.

За да се реши този проблем, в момента се обсъждат най-тежките случаи да бъдат прехвърлени към частни съдебни изпълнители. 

Плащаме онлайн глобите си към КАТ

Хиляди неплатени глоби, наложени от КАТ, а до този момент неплатените нарушения повече от месец са прехвърляни към приходната агенция. Сега частни съдебни изпълнители  предлагат да се заемат със събирането на парите, по пример на западни държави.

„Ние предложихме преди няколко месеца на МВР да помогнем при най-тежките случаи, в които лица нарушители, които имат десетки нарушения и не са им били събрани ефективно, да бъдат възложени на частни съдебни изпълнители, за да могат да разберат тези хора, че санкциите са им реални”, заяви Георги Дичев от Камарата на частните съдебни изпълнители. 

АБСУРДЕН ГАФ: Може ли разглобена кола да се движи с превишена скорост?

Николай е дългогодишен шофьор и не одобрява такава промяна.

„Много права са нарушени на гражданите и съм категорично против да се разширяват такива правомощия в частна полза и да се преотстъпват на частни лица, това е едно отстъпление в държавността”, смята Николай.

„Това намек към КАТ ли е, че не могат да си съберат глобите, които са наложили на шофьорите. Като се замислим не е работа на КАТ да ги събира, а да ги налага”, отговаря Георги Дичев.

Предложението не срещна разбиране и при автоинструкторите.

„Това е поредният симптом на държавата, която отказва да се справи и показва безсилие. Това не е в нейните правомощия да спре това, което се случва по пътя”, коментира Йонко Грозев, председател на Съюза по авто-мото подготовка.

Според съдебните изпълнители идеята не цели облагодетелстване в тяхна полза, а напротив - превенция на пътя.

„Разноските по тези дела не са големи, защото сметките са малки. Частните съдебни изпълнители ще бъдат образно казано нула на нула”, смята Георги Дичев.

„Вие за безплатен обяд чули ли сте, защото аз не. Това означава, че държавата прехвърля топката към някакви частни институции”, смята Йонко Грозев.

Финансовото министерство вече е дала зелена светлина за поемане на част от задълженията от ЧСИ. От вътрешното министерство засега няма отговор . От Агенция по приходите отказаха коментар по темата, но казаха, че  40 на 100 от глобите, които КАТ препраща към тях са се оказват или  платени, или паднали в съда.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Редактор: Ина Григорова