България не подкрепи предложените промени
С протест в Брюксел България трябва да защити недоволството си от плана "Макрон". Амбицията е както на бранша, така и на евродепутати. Поводът са промени, приети от Съвета по транспорта. Решението не е окончателно, но българският бизнес е категорично против три проектоизисквания, предложени от Макрон - шофьорите на тирове да се прибират у дома на всеки 4 седмици и междуседмичната почивка да се прави извън камиона. Превозвачите са против идеята за равно заплащане на всички шофьори в Европейския съюз.
Международните превозвачи обжалват продуктовите такси
Те се притесняват, че бизнесът им е обречен. Преди месеци те отново излязоха на протест против плана "Макрон". Тогава те получиха уверение, че въпросът ще бъде решен чрез дипломация. Георги Цанов от Съюза на международните превозвачи заяви в ефира на "Здравей, България", че нищо не се е променило и ситуацията отново е в изходно положение, тъй като изискването за прибирането на превозвачите на 4 седмици все още остава.
"Това е повишаване на разходите на българските международни превозвачи. Подобно връщане на шофьора в държавата би струвало поне 300 евро. Остава и изискването междуседмичната почивка да бъде извън кабината на камиона, за което също бяхме против. Около тези мотели, в които може да почиваме, не са изградени паркинги, където да оставим тировете", каза Цанов.
Превозвачите готвят протест в Брюксел заради пакета „Мобилност”
Шофьорът носи отговорност за товара, затова камионът трябва да е на охраняем паркинг по време на паузите. Според Цанов разделението е между периферните държави и тези, които са в централната част на Европа. Европарламентът все още не е излязъл с официална позиция по плана "Макрон". Предстоят и преговори със Съвета на ЕС.
"Превозвачите трябваше да се организират на протест още тогава, ще трябва да го направят и сега. Този проект не трябва да бъде допускан, защото това е кражба на бизнес. Транспортът е третата по доходи индустрия в България и то изцяло частна. Виждаме как Франция и Германия налагат силово своите интереси", заяви евродепутатът Ангел Джамбазки.
Съветът на ЕС постигна компромис за реформата за международните превози (ВИДЕО)
По неговите думи този план засяга цялата българска икономика. Според него активните протести могат да доведат до промяна. "На това решение не може да бъде наложено вето. Ако планът влезе в сила, е важно България да наложи вето на следващото важно решение, добави Джамбазки.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.