Реалното увеличение на цените ще стане ясно до месец
Да плащаме три пъти по-голяма първоначална сума в такси. Това поискаха от бранша, вместо предлаганото от шофьорите и фирмите повишение на тарифата на километър. Очаква се до около месец да стане ясно с колко на практика ще скочат цените на таксиметровите услуги.
Ако промените станат факт и таксата се увеличи трикратно, в София тя ще скочи от средно 77 ст. на 2.31 лв. Иначе казано – крайната цена на курс ще поскъпне с около 1,16 лв.. В столицата се движат 6040 таксита, регистрирани в общината.
„НА ТВОЯ СТРАНА”: Има ли изкуствено надуване на цените на такситата?
„Тя би повишила цените не само като цел, а като начин и механизъм да бъде повишено качеството на услугата и потребителят да получи за парите, които ще даде в повече,завишаване на стандарта и качеството”, обясни Райна Петрова от Националния таксиметров синдикат.
„Ние от 2012 до 2020 г.– 8 години, не сме вдигали никакви такси. А през това време минималната работна заплата нарасна от 270 на 610 лв.”, каза Кирил Ризов.
Така трябва да отпадне и възможността таксиметровите шофьори да отказват да ни качат на кратко разстояние. Това е основното оплакване на Светла като клиент с малко дете. Затова и тя не подкрепя увеличението.
Ще поскъпнат ли тарифите на такситата в страната?
„Налагало ми се е, но като си помисля, че трябва да преговарям да ми качат количката, те нямат столче, въобще цялото това нещо и се отказвам”, споделя Светла.
Исканията трябва да бъдат одобрени от транспортното министерство. Те подкрепят увеличението, но в рамките на разумното.
„В момента стойността от 0,77 ст. Честно казано е изключително ниска. Един автобусен билет струва 1,60 лв.Категорични сме, че трябва да има увеличение. Мисля, че ще се стигне до консенсус колко трябва да бъде то. Приемлив за тях, разбира се и за хората, които се возят”, заяви заместник-министърът на транспорта Ангел Попов .
СКОК В ЦЕНАТА НА ТАКСИТАТА: Браншът иска 1 лев на километър
На обратното мнение са в Столичния общински съвет. Там се решава какви да бъдат минималните и максималните тарифи за превоз чрез наредба.
„Увеличението на цените трябва да бъде обвързано задължително с повишаване на качеството на услугата. Няма как с 15-годишен автомобил да искаш лев на километър”, категоричен е Карлос Контрера.
Таксиметровите шофьори работят също и по етичен кодекс, който да подобри качеството на услугата им.
Редактор: