То е направено от Стратосферната обсерватория за инфрачервена астрономия

„Вълнуващо откритие“ за Луната ще бъде разкрито от учените на НАСА на пресконференция на 26 октомври, съобщава БГНЕС. НАСА ще публикува съобщението за откритието първо на своя уебсайт. Засега се знае само, че то е направено от Стратосферната обсерватория за инфрачервена астрономия (SOFIA).

НАСА представи обновен план за лунната програма

SOFIA е самолет Boeing 747SP, който е модифициран да носи 2,7-метров рефлекторен телескоп на височина между 38 000 и 45 000 фута. Това поставя самолета на над 99% от земната инфрачервена блокираща атмосфера, което позволява на астрономите да изучават Слънчевата система и пространството извън нея по начини, които наземните телескопи не могат. Мобилността на обсерваторията позволява на изследователите да наблюдават и изучават случайни събития от почти всяка точка на света, често случващи се над океани, в които липсват телескопи.

Япония ще строи завод на Луната

В изявление космическата агенция казва: „Това откритие допринася за усилията на НАСА да изучи Луната в подкрепа на космическите изследвания“.

Като част от програмата „Артемида“ на НАСА, агенцията ще изпрати първата жена и следващия мъж на повърхността на Луната през 2024 г., с цел подготовка за следващия ни голям скок - човешко изследване на Марс още през 2030 г.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.