Досега са проверени 58 търговски обекта в големите градове
Засилени проверки в моловете в цялата страна. Този път се следи не дали се спазват мерките, а коректни ли са многото промоции в магазините. Комисията за защита на потребителите проверява за нарушения при обявените намаления.
Големите търговски центрове и фитнесите отвориха врати
Проверките на Комисията започнаха още с отварянето на търговските обекти в моловете в началото на седмицата. Това, за което следят инспекторите, е дали обявените големи намаления в магазините са реални. Проверки се извършват в цялата страна, а вече има открити и нарушители.
Веднага след отварянето на големите търговски центрове, рекламите за промоции заваляха. В някои случаи обявените намаления са дори над 80%. Дали обаче тези цифри могат да бъдат реални?
Според един от мениджърите на верига магазини големите промоции в този момент са очаквани, тъй като търговците трябва да продадат стоката, която застоява вече месеци в обектите.
„В момента всички магазини имат страшно много стока. Целта ни е да се отървем от нея възможно най-бързо, защото нашите доставчици вече ни притискат. Нормално е. Още през януари трябваше да сме докарали пролетната колекция. Имаме огромен натиск от производителите да започнем да зареждаме новата стока, а ние просто нямаме място”, обясни мениджърът Венци Николов.
Моловете и фитнесите отварят: Какви мерки ще се спазват?
Въпреки това някои търговци си позволяват нарушения. След проверки в 58 магазина в страната от Комисията за защита на потребителите са открили две сериозни нарушения. Едното от тях за обявено намаление от „60 + 20%”, но намалението от 20% не било описано в етикета на стоката.
„Търговецът има задължението да посочи старата цена. Като това е цената, която е прилагал за период не по-малко от един месец преди датата на обявеното намаление. Срокът за прилагане на намалението не може да бъде по-дълъг от един месец и по-кратък от един работен ден”, коментира инспекторът в КЗП Истатко Томов.
От КЗП съветват потребителите: „При посещението си в търговски обект да не се поддават на шумните реклами, защото една стока се предлага, за да се продаде, а не да се подари”, посочи Томов. Задължително пазете касовата си бележка, тя ще ви е нужна, ако се стигне до рекламация.
Проверките ще продължат до края на февруари, като се инспектират и търговските обекти извън моловете, както и онлайн магазините.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.