Как се отрази COVID-19 на психиката на децата?

Едно от пет деца отключва психично разстройство всяка година. Това показват данни на УНИЦЕФ. Заради онлайн обучението предпоставките за това се увеличават.

Ученикът Алекс Разпопов смята, че той и съучениците му са се отчуждили, откакто учат от вкъщи.

„Ние сме само познати. Не се виждаме, не си говорим. Свиква се”, споделя детето.

Вече втора година малчуганите растат предимно онлайн.

„Социалните мрежи остават основното средство за комуникация. Много юноши споделят, че за тях това е празна година”, каза психологът Анет Маринова.  

Според специалиста онлайн обучението дава сериозно отражение върху изграждането на характера на едно дете.

„Децата развиват депресия и чувство на самота. Наскоро едно дете ми каза, че се учудило от себе си как може цяла седмица да стои по пижама в леглото”, коментира още психологът.

СЗО: Да не се затварят училищата в Европа като мярка срещу COVID-19

Как влияе изолацията на подрастващите коментираха в студиото на „Събуди се" Мария Янкова - програмен директор "Образование" в УНИЦЕФ и психолога Мадлен Алгафари.

„Онлайн обучението стартира като компенсаторно. В никакъв момент целта не е била то да измести присъственото", обясни Янкова.

„Трябва да говорим с децата си и да им помогнем да споделят.  Стоенето пред компютъра повишава ужасно много нивата на допамин. Затова децата стават хиперактивни”, коментира Мадлен Алгафари.

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.