Снимка: БГНЕС
Дружеството стана обект на кибератака
"В последните години, поради постоянно влошаващото се финансово състояние, е закупувана предимно техника „втора употреба“, а инвестициите в информационна сигурност и защита на данните са били системно неглижирани". Това написа на страницата си във Facebook вицепремиерът по ефективно управление Калина Константинова по повод на продължаващото възстановяване на електронните системи на „Български пощи“, които станаха обект на кибератака, предаде БТА.
"Български пощи" поетапно възстановяват дейности и услуги
„Ден 15 от кибератаката срещу системите на „Български пощи“. И докато ние всеки ден работим, за да реанимираме една от най-важните институции в България, наблюдавам, че в публичното пространство започват да циркулират абсолютни лъжи и 100% фалшиви новини. Затова днес ще споделя част от фактите, с които разполагаме за кибератаката по „Български пощи”, посочва вицепремиерът.
Тя припомня, че въпреки забавянето, причинено от хартиения процес на обработка, след удължаване на срока за изплащане и работното време пенсионерите са получили парите си преди празниците.
Дейностите по проверка, прочистване и възстановяване на системите включват над 6600 компютъра и над 100 сървъра в 2500 пощенски станции, в над 2300 населени места. Прочистването на цялата инфраструктура трябва да предхожда възстановяването на работата на системите, за да се избегне всякакъв риск от повторен срив, посочва още Константинова.
За завареното от новото правителство състояние на националния пощенски оператор Константинова споделя, че около 3000 от компютрите (44%) са на възраст над 15 г. и работят със софтуер извън всякаква възможност за поддръжка, който не може да бъде защитен със съвременни антивирусни решения. Останалите компютри, техника и версии на софтуерите са на възраст от 6 до 15 години.
Изключително жалко е, че политици и партии, които са пряко отговорни за съсипването на „Български пощи“ в последните 12 години, са склонни да принесат в жертва на политическите си игри най-нуждаещите се хора в България – пенсионерите, смята Константинова.
Едно е сигурно: Проектът за над 100 млн. лв. за модернизация и дигитализация на „Български пощи“, който с моя екип разработихме и включихме в Националния план за възстановяване и устойчивост, е най-стратегическата и мащабна инвестиция в „Български пощи“ за последните 30 години, и е ключов за спасяването и промяната на „Български пощи“, пише още тя.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.