Снимка: istock
Иван Френкев със съвети как да се предпазим от нелоялни търговци
Най-честите измами през новия летен сезон са свързани с нелоялни търговски практики. Много от търговците използват интернет да рекламират търговски обект като хотел 2 звезди, а всъщност се оказва, че става въпрос за къща за гости. Това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите Иван Френкев в ефира на „Събуди се”.
„По този начин потребителят е заблуден и когато пристигне на мястото и установи, че е излъган, вече подава сигнал към нас. Препоръчваме още преди да отидете в конкретния хотел да съберете възможно най-много информация за обекта. На сайта на Министерството на туризма има информация какво да очаквате от всяка от категория хотел”, поясни Френкев.
България връща 23 млн. лева заради измами с къщи за гости
От началото на година по Закона за туризма са направени 1647 проверки и са издадени 103 акта за установени нарушения. КЗП има и гореща линия за потребители. Телефоните са обявени на сайта на комисията.
„В случай, че вече е направено плащане, изисквайте документ, за да може да направите рекламация, ако е необходимо”, поясни председателят на комисията.
По думите му тази година все още не са получени сигнали за дублирани резервации и липса на хигиена в обекти по морето.
Към днешна дата са направени 83 проверки в хотели и заведения за наличие на фалшив алкохол.
„В нашата програма за лято 2022 най-приоритетни са обектите, в които е имало нарушения предишни години”, заключи председателят на КЗП.
Повече гледайте във видеото.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: Габриела Винарова