България ще внедри нови, по-ергономични самолети
Глътка въздух за българската гражданска авиация. Авиокомпаниите бележат ръст на пътникопотока след COVID пандемията. Горивото за самолетите обаче се оскъпява.
Авиация на кръстопът и пандемия, тласнала сектора към ръба на фалита. Много от авиокомпаниите стигнали до там да съкращават персонал, казва председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов. COVID-19 обаче отслаби хватката си, а авиацията пое първа глътка въздух. Секторът се възстановил на 75%, казва още Станулов.
А след пандемията - война. По-скъпото гориво и увеличените разходи повдигнаха нов въпроса ще има ли скок в цените на самолетните билети. „Не очакваме да има драстично увеличение. Възможно е тук и там това да се получи“, заяви председателят на АБА.
NOVA получи награда за коректно отразяване на гражданската авиация
За да няма скок в цените на билетите, България ще внедри нови, по-ергономични самолети. „Самолетите Airbus 220, от които първите три ще дойдат през тази година с доставка юни, август и септември, имат 30 процента по-нисък разход. Тези нови самолети ще бъдат на финансов лизинг и са договорени от американската лизингова компания Air lease corporation”, обясни изпълнителният директор на „България Еър“ Христо Тодоров.
Все пак е трудно да се каже кога броят на пътниците по летищата ще се изравни с този от преди няколко години. „COVID-19 може би не е напълно забравен. Войната, цените на енергията и горивата са фактори, с които ние трябва да се съобразим. Вероятно 2024 година ще е годината, в която ще достигнем предпандемичните нива“, коментира Росен Бъчваров от Летище София.
Не по-малко важен за сектора е и отливът на специалисти. „Имаше колеги, принудени от обстоятелствата да търсят друго развитие. Някои от тях така и не се върнаха към авиацията“, сподели Явор Конаров от „Луфтханза Техник София“.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.