Според главния изпълнителен директор на телекома пътят към успеха в сектора минава през мащабни инвестиции

През последните две години Vivacom увеличи пазарните си дялове и се превърна в лидер на пазара на платена телевизия и интернет, а приходите на телекома през 2022 година са нараснали с близо 9% на годишна база, над средните темпове на растеж на пазара. Това стана ясно в интервю на главният изпълнителен директор на Vivacom Николай Андреев за “24 часа“.

„Пътят към успеха в телеком сектора минава задължително през мащабни инвестиции. Така се раждат иновациите, така Vivacom се наложи като компанията, която задава стандартите във всички сфери на индустрията – и резултатът е, че днес потребителите намират при нас всичко, което могат да поискат от един телеком. И все повече избират Vivacom”, казва още Андреев.

Наскоро водещият телеком обяви и една от най-мащабните си сделки за продажба на пасивната си инфраструктура - телекомуникационните кули. Така компанията ще си осигури значителни средства за развитие на иновативни продукти и висококачествени услуги за потребителите в дългосрочен план. Андреев разяснява, че кулите отдавна не са критична инфраструктура за операторите, затова тенденцията в световен мащаб е отделянето им. А приходите ще дадат възможност за ускорен растеж на бизнеса, от който най-голяма полза имат клиентите.

Според Николай Андреев, иновациите ще бъдат основен фокус за собственика на Vivacom United Group през следващите години. Компанията наскоро обяви, че ще инвестира 4,8 милиарда лева в България в следващите три години. Средствата ще отключат повече възможности за потребителите на Vivacom - допълнително развитие на 5G мобилната мрежа, на 10GIGA оптичната мрежа, на интертактивната ТВ платформа EON, а също и за подобряване на клиентското изживяване.

До края на тази година се очаква 5G абонатите да достигнат 1 милиард в света, а до 2028 г. да надхвърлят 5 милиарда. Тенденцията е очевидна, прогнозира Андреев и допълва: „5G стимулира растежа на всички мобилни данни и дава възможност за редица иновации за крайния потребител – такава е най-новата услуга, която предложихме само преди два месеца – 5G Home Internet. Тя е перфектното решение за всеки, който има нужда от неограничен високоскоростен интернет за дома и висококачествена телевизия дори в райони, в които няма изградена оптична мрежа. Уникалното й предимство е комбинирането й с ТВ платформата EON. Това е възможно благодарение на 5G мрежата на Vivacom – най-голямата в страната с покритие от близо 82% на населението в страната“.

5G мрежата ще продължи да бъде ключова за дигитализацията и иновациите в редица области и допълва, че в същото време изискванията за по-високи скорости продължават да нарастват, затова паралелно с 5G ще се развиват и оптичните мрежи – като оптичната 10GIGA мрежа на Vivacom, която осигурява свръх бързия 10Gbps интернет за потребителите.

„Горд съм, че първи стартирахме изграждането на такава мрежа в България. Впечатляващи са темповете, с които я разраснахме - от 10 000 домакинства в столичния квартал „Младост“ през 2020 година, днес тя покрива близо 500 000 домакинства в страната. Целта ни е тази свръхмодерна технология да работи за хората и да удовлетворява очакванията за бързина и качество на връзката”, отбелязва Андреев.

Бързият интернет и надеждната връзка подобряват още повече и изживяването с интерактивната ТВ платформа EON, която вече има над 600 000 потребители в страната.

„От иновация, която въведохме на българския пазар преди две години, днес EON се превръща в стандарт и предпочитана платформа за цялото семейство. Това е благодарение на уникалната комбинация от над 200 канала, ТВ архив до 7 дни за всички канали, внушителна видеотека с над 15 хиляди заглавия, много високо качество на картината, възможност за гласово търсене, персонализирано съдържание на цели 5 профила, включително и детски, а също и спортен режим“, обяснява Андреев в интервюто и загатва, че съвсем скоро Vivacom ще пусне изцяло нова глобална стрийминг услуга, която ще отведе виртуално клиентите на EON директно на представление в Кралския театър в Лондон или Метрополитан Опера в Ню Йорк. От официално съобщение на телекома няколко дни по-късно, стана ясно, че това е Marquee TV, която предлага най-добро от света на изкуството.

Превръщането на Vivacom в абсолютен иноватор, който диктува тенденциите на българския пазар и предлага на едно място всичко необходимо за качествена и бърза свързаност с неограничени възможности, е решаващият фактор според Андреев за избирането му за Форбс СЕО на годината. Той получи престижната награда миналия месец.

По-рано тази година Vivacom получи и още едно върхово признание - Ссветовната телепорт асоциация определи компанията за най-бързоразвиващия се оператор на сателитни услуги за бизнес клиенти в целия свят и я нареди сред 20-те глобални лидери в сектора.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

Редактор: Ина Григорова