Заради лошите условия на труд и заплащане водачи напускат компанията
„Имаме нерви да търпим”. Това заяви Иво Гурков, шофьор от градския транспорт в София в предаването „На фокус”. Той изтъкна необходимостта от млади кадри в бранша. Шофьорите работят по ден допълнително, за да покрият графика, защото липсват достатъчно служители, обясни водачът.
Шофьори в градския транспорт на София: Притискани сме от дълги смени и много натоварен график
Заради лошите условия на труд са напуснали около 70 шофьори от наземния градски транспорт. Отлив на кадри има и от метрото. Влаковият диспечер на „Метрополитен” Валентин Данов разказа, че напускат хора от различни нива в организацията, включително и хигиенисти.
Шофьорите на автобуси, тролей, на места – и на трамваи, се сблъсксват с несъобразителността на другите участници в движението. „Буслентите са превърнати в паркинг. Спирките са окупирани от леки коли. Имах случай при който няма място да се спре на спирката, спрях в активната лента, отзад ме удари кола, която много бързо изчезна”, разказа Гурков.
Протест на служители на градския транспорт ще затрудни движението по някои линии в София
Той обясни, че от ръководството на „Градски транспорт” обмислят да се увеличи скоростта, с която колите на обществения превоз се движат, да намалят времето, в което те пътуват от една до друга спирка. „Сблъскваме се с трафика”, каза шофьорът защо увеличението на скоростта е условие, което е трудно изпълнимо.
По думите на Александър Шопов от Федерация на транспортните работници, ако шофьорът изчаква по 10 секунди на всяка спирка, той би загубил почти час само от изчакване на тичащи пътници, които да се качат в автобуса.
„Натовареният трафик изяжда времето за почивка и за физиологични нужди на последната спирка”, обясни Александър Шопов. Той обясни, че са имали среща с представители на всички политически партии с искане да бъде увеличено финансирането на бранша, но отговорът бил, че няма пари. Финансовият министър Асен Василев казал, че повече пари може да има, когато градският транспорт стане 100% електрически. „100% електрически градският транспорт няма как да стане”, допълни Шопов.
Редактор: Весела Веселинова