Фердинанд Маркос отиде на събитието с хеликоптер
Филипинският президент Фердинанд Маркос-младши е критикуван за това, че е използвал президентски хеликоптер, за да отиде на концерт на групата „Coldplay”. По този начин държавният глава заобиколил прословутите задръствания в района, съобщи "Гардиън".
В социалните мрежи мнозина обвиниха президента, че е прахосал парите на данъкоплатците, и посочиха, че гражданите ежедневно трябва да понасят скандалния трафик в Манила, докато пътуват до работа. Президентската група за сигурност заяви, че Филипинската арена е „преживяла безпрецедентен наплив от 40 000 души, нетърпеливи да посетят концерта, което е довело до непредвидени усложнения в трафика по маршрута”. По думите им това представлявало потенциална заплаха за сигурността на Фердинанд Маркос-младши.
Влюбени се венчаха в наводнена от тайфун църква във Филипините (ВИДЕО)
Активистът Ренато Рейес обаче определи решението като "тежка обида за милионите филипински пътуващи", като добави, че в скорошно международно проучване Метрополитен Манила е класиран като град с най-лошия трафик.
По време на концерта на „Coldplay” фронтменът Крис Мартин се пошегува с трафика в Манила и благодари на публиката, че е издържала: "Видяхме малко трафик. Но мисля, че вие сте номер едно (по отношение на трафика) в света. Благодаря ви, че положихте усилия да преминете през всички тези глупости, за да бъдете тук", каза той.
Ким Чен-ун вкара подчинените си в наводнено поле за назидание (ВИДЕО)
За по-възрастните поколения инцидентът е съживил спомените за бащата и майката на Маркос. Покойният диктатор Маркос-старши управлява Филипините в продължение на две десетилетия, а семейството, известно с екстравагантността си, е обвинено в разхищение на милиарди долари. Други изтъкнаха, че начинът на пътуване на Маркос-младши контрастира с по-широките усилия на групата да направи концертите си с възможно най-ниски въглеродни емисии. Според уебсайта на „Coldplay” те са започнали да използват възобновяема енергия за захранване на своите събития, както и електромобили и алтернативни горива, където е възможно.
Редактор: Калина Петкова